زاهدان/ معاون امنیتی انتظامی وزیر كشور؛

تمهیدات خوب امنیتی در مرزها، مسیر قاچاق مواد مخدر را تغییر داده است

معاون امنیتی انتظامی وزیر كشور با بیان این كه نتیجه مطلوبی از سرمایه گذاری در حوزه امنیت مرزهای شرقی كشور گرفته ایم، گفت: این تمهیدات به حدی خوب بوده است كه بخشی از مسیر انتقال و قاچاق مواد مخدر تغییر كرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان  علی عبداللهی در مراسم امحای شش تن مواد مخدر به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در جنوب شهر شیراز افزود: سرمایه گذاری خوبی در مرزها داشتیم و نتیجه خوبی هم در این زمینه گرفته ایم به گونه ای كه آثار آن را در میزان كشفیات و تغییر مسیر قاچاق از شرق به جنوب شرق كشور می توان مشاهده كرد. 
وی با اشاره به تولید 80 تا 90 درصد مواد مخدرمصرفی جهان در كشور افغانستان، اظهار داشت: از زمان ورود كشورهای غربی به كشور افغانستان، تولید مواد مخدر نه تنها كاهش نیافته بلكه 40 برابر شده است. 
معاون امنیتی انتظامی وزیر كشور با گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار و 500 شهید ایران اسلامی در راه مبارزه با مواد مخدر گفت: نیروی انتظامی بیش از آنچه انتظار می رفت در مرزهای طولانی كشور و در شرایط سخت جغرافیایی و هوای گرم منطقه به وظایف خود در مقابله با قاچاق مواد مخدر عمل كرده است. 
وی افزود: تلاش زیادی در این زمینه صورت گرفته است و از دیگر سو، هجمه سنگینی نیز وجود دارد و در این میان خانواده ها می بایست با آگاه سازی جوانان خود در تحقق جامعه عاری از اعتیاد بكوشند. 
عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر این كه در مبارزه با مواد مخدر نیازمند مبارزه همه جانبه و عزم بین المللی هستیم، از پرداختن برخی سازمان های بین المللی به شعار در حوزه مواد مخدر انتقاد كرد و اقدامات جدی از سوی این سازمان ها را خواستار شد. 
بیست و ششم ژوئن به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است./س
برچسب ها: تمهیدات ، امنیتی ، مرزها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.