آشنایی با سازمان سنجش آموزش کشور

سازمان سنجش آموزش کشور سازمانی دولتی و وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشد که به صورت سالیانه آزمون‌های مختلفی را در ایران برگزار می‌کند. ریاست این سازمان را در حال حاضر محمدحسین سرورالدین بر عهده دارد.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران
   

تاریخچه

سازمان سنجش آموزش کشور در سال ۱۳۴۷ با هدف تعیین نحوه گزینش دانشجویان برای ورود به دانشگاه‌ها توسط وزارت علوم و آموزش عالی حکومت پهلوی تاسیس شد. در سال ۱۳۵۴ با افزایش تعداد دانشجویان و گسترش دانشگاه‌های داخل ایران، سازمان سنجش آموزش کشور به سه حوزه معاونت فنی و پژوهشی، اجرایی و نظارت بر امور دانشگاه‌ها گسترش یافت و تا سال ۱۳۶۰ با همین تشکیلات به کار خود ادامه داد. در سال ۱۳۶۰ با توجه به طرح ادغام سازمان‌های وابسته به وزارتخانه، این سازمان منحل شده و وظایف آن به اداره کل گزینش دانشجو در حوزه معاونت دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری منتقل شد.

با توجه به گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی و اجرایی به ویژه در زمینه پذیرش و گزینش دانشجو، افزایش تعداد داوطلبان ورود به نظام آموزش عالی و حساسیت بیش از پیش مراحل مختلف امر گزینش دانشجو، در فروردین ماه سال ۱۳۶۸، تشکیلات سازمان سنجش آموزش کشور با سه معاونت اجرایی، فنی و پژوهشی و گزینش به تصویب سازمان امور اداری و استخدامی رسید و در تاریخ ۲۸ مهر ۱۳۶۸ شرح وظایف و پست‌های مصوب نیز به سازمان ابلاغ شد.

در بهمن ماه ۱۳۷۸ سازمان سنجش آموزش کشور با توجه به گستردگی کمی و کیفی وظایف خود، تغییرات جزئی در تشکلات اداری سازمان ایجاد نموده و با سه معاونت اجرایی، معاونت فنی و آماری و معاونت تحقیقات آزمون و ارزیابی آموزشی به موجب تبصره ۲ ماده ۸ قانون استخدام کشوری به تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور رسید و تا کنون به فعالیت خود با همین تشکیلات ادامه می‌دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
موسوي
۱۴:۰۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
لطفا نام معاونت سازمان سنجش را بگوييد .
Iran (Islamic Republic of)
diba
۲۳:۴۲ ۰۶ تير ۱۳۹۱
کسی که شناسنامه و کارت ملی رابه اداره ی سبت داده ایا می تواند باقبض ازاداره سبت وگذرنامه وارد حوزه شود