تبریز/

حضور 38 شرکت خارجي دردهمين دوره نمايشگاه بين المللي صنعت دام،طيور،آبزيان تبريز

دهمين دوره نمايشگاه بين المللي صنعت دام، طيور، آبزيان و صنايع وابسته با حضور 102 شرکت داخلي و 38 شرکت خارجي در تبريز گشايش یافت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، رئيس سازمان جهاد کشاورزی امروزدر گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهداف برگزاري دهمين نمايشگاه بين المللي صنعت دام، طيور، آبزيان و صنايع وابسته ايران – تبريز گفت: اين نمايشگاه همچون سالهاي گذشته با حضور صنعتگران بخش دام و طيور و آبزيان استان به مدت چهار روز در محل سالن پروين اعتصامي و آذربایجان اين نمايشگاه برگزار می شود. 

وی کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه را در زمینه سیستمها وتجهیزات مدرن واتوماتیک سالنهای مرغداری، تجهیزات دامداری‌ها از قبیل دستگاه‌های شیردوشی ثابت وسیار، شیر سرد‌کن، آسیاب، انواع باسکول‌های جاده‌ای و ترازوهای صنعتی، ادوات کشاورزی در زمینه دام، پد سلولزی، دارو، کنسانتره و خوراک دام و طیور، قفس‌های تمام‌اتوماتیک مرغ گوشتی و تخمگذار، منابع و مخازن پلی‌اتیلن، محصولات فرآوری دامی، تجهیزات وتاسیسات بهینه سازی سوخت در واحدهای دام و طیورو تولیدداروهای دامی دانست وافزود: دهمین دوره این نمایشگاه با40 درصد وسعت بیشتر نسبت به سال90 برگزارخواهدشد که علت آن موقعیت جغرافیایی آذربایجان شرقی و استانهای همجوار آن می باشد که در سالهای گذشته با استقبال چشمگیر خود در مشارکت و بازدید از نمایشگاه، انگیزه توسعه و ارتقاء این دوره را ایجاد نموده اند. محمدیان با اشاره به قابلیت‌های استان در بخش کشاورزی و دام و طیور گفت: این استان با بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی کشاورزی، ضمن تولید حدود 5 میلیون تن محصولات کشاورزی با تنوع تولیدبیش از70 نوع محصول، 5 ‌درصد (کشاورزی) تولید کشور را به عهده دارد. وی مهم‌ترین عامل گسترش دام استان را وجود بیش از دو ميليون و400 هزار هکتار مرتع عنوان نموده و گفت : در واقع 4/2 درصد از مراتع کشور درآذربايجان شرقي با توليد 588 هزار تن علوفه 7 درصد از علوفه کشور را توليد کنند. رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: آذربایجان شرقی با دارا بودن بیش از10میلیون واحد دامی،سالانه از طرق تولید محصولات دامی ولبنی بیش از14هزارمیلیارد ریال برای اقتصاد کشاورزی این استان درآمد اقتصادی مستقیم و غیر مستقیم فراهم می آورد که این میزان تولید زمینه‌ مساعدی را در سرمایه‌گذاری بخش‌های دام و طیور استان به وجود آورده است. وي هدف از برگزاري اين نمايشگاه را تقويت و توسعه بخش کشاورزي، صنايع و خدمات مرتبط در مرغداري، دامداري و افزايش بهره وري، کاهش ضايعات در فرآيند توليد ، ارتباطات و تعاملات هرچه بيشتر در بخش سرمايه گذاري بيشتر دانست و گفت: آذربايجان شرقي ازاستعدادهاي بالقوه بالايي در اين زمينه برخورداربوده که بعد از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي ، در زمينه افزايش کمي و کيفي توليدات دام و طيور به موفقيتهاي ارزنده اي دست يافته است . محمديان ارزيابي دستاوردها و توانمنديها در حوزه دام ، طيورو آبزيان را از ديگر اهداف برپايي اين نمايشگاه دانست و افزود: اميدواريم با حمايت و کمک مديران شرکت هاي داخلي شاهد کيفيت بخشي، افزايش توليدات و حضور بيشتر آذربايجان شرقي در عرصه هاي جهاني باشيم. گفتني است: دهمين نمايشگاه دام ، طيور، آبزيان و صنايع وابسته تبريز در گروههاي خوراک ، دارو، صنايع لبني ، تجهيزات و خدمات دام و طيور از اول تا چهارم تيرماه از ساعت 16بعدازظهر الي 21:30 شب در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تبريز برگزار شده و بازديد براي عموم مردم آزاد مي باشد. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.