گامی به سوی ارتقای کیفیت و ایمنی در نظام سلامت کشور؛

نخستین کنگره بین‌المللی اعتباربخشی برگزار مي‌شود

نخستین کنگره بین‌المللی اعتباربخشی در حوزه بهداشت به ریاست دکتر علی اکبر ولایتی و با حضور سخنرانانی از کشورهای مختلف، 19 تیر در سالن همایش‌های رازی برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، این کنگره با شعار "اعتباربخشی، کیفیت و ایمنی در سلامت"  نخستین فرصت برای شاغلان نظام سلامت و مدیران سطوح مختلف بخش‌های درمانی و بیمارستانی است تا در جریان تجربیات کشورهای پیش‌رو در این حوزه قرار گیرند و ظرفیت‌های موجود در سیستم بهداشت و درمان کشور را از نگاه استانداردهای اعتبار بخشی نقد كنند.
به گفته کارشناسان، استانداردهای اعتباربخشی در سیستم‌های بهداشت و درمان کشورهای توسعه‌یافته قدمتی يك‌صد ساله دارد اما این بحث تاکنون در نظام سلامت کشور اجرا نشده و هم‌چنان موضوعی تازه است.
اعتباربخشی ابزاری سیستماتیک و هدفمند برای تامین ایمنی بیمار، همراهان وي و حتی کارکنان نظام سلامت است که تضمين‌كننده بهبود مستمر خدمات بیمارستانی است ابزاری که آرامش بیشتر بیماران و افزایش سطح کیفی خدمات بهداشتی و درمانی را در پی دارد.
ارتقاء دانش و آگاهی مراکز بهداشتی و درمانی در خصوص مفهوم اعتبار بخشی،  بررسی نقش اعتباربخشی در ارتقای کیفیت خدمات درمانی،  شناخت راهکارهای کاربردی استقرار استانداردهای اعتباربخشی در مراکز بهداشتی درمانی و  بررسی چالش‌های پیش‌روی استقرار این استانداردها از اهداف این کنگره بین‌المللی است.
براساس اين گزارش، دکتر علی اکبر ولایتی، ریيس اين كنگره است هم چنين چهره‌های سرشناس علمی و اساتیدی از دانشگاه‌های کشور  در این کنگره مشارکت مي‌كنند. این کنگره میهمانان و سخنرانانی از دیگر کشورهای جهان و منطقه چون آمریکا، مالزی، لبنان، هند، امارات متحده عربی و ...دارد.
علاقه‌مندان به كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به پايگاه اطلاع‌رساني كنگره به نشاني http://www.raziacc.com/congress مراجعه كنند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار