ساعاتي قبل از اعلام نتايج انتخابات؛

مصر چهره نظامي به خود گرفت/ طرفداران مرسي منتظر اعلام پيروزي او

در حاليكه ساعاتي بيشتر به اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري مصر نمانده، استان هاي مختلف اين کشور با استقرار گسترده نيروهاي ارتش و پليس چهره نظامي به خود گرفته اند و اين در حاليست كه طرفداران محمد مرسي منتظر اعلام پيروزي او هستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه اليوم السابع، تدابير امنيتي در مناطق استقرار تاسيسات زيربنايي در استان هاي مختلف بسيار چشمگير است و نيروهاي امنيتي و نظامي خود را براي مقابله با هر نوع آشوب و خشونتي آماده کرده اند.

تدابير امنيتي در استان شرقيه به ويژه روستاي العدوه محل تولد محمد مرسي نيز بسيار گسترده است و هم زمان مردم اين استان نيز خود را آماده کرده اند تا با اعلام نام مرسي به عنوان پيروز نهايي انتخابات، کاروان هاي شادي به راه بيندازند.

طرفداران اين نامزد اخوان المسلمين مي گويند اگر مرسي برنده انتخابات رياست جمهوري نباشد آنها اعتراض خواهند کرد.

يک شهروند مصري گفت: اگر احمد شفيق پيروز اعلام شود تقلب صورت گرفته. مرسي فرد قابل احترامي است و طرفدارانش هم قابل احترام هستند.

يک شهروند ديگر در ميدان تحرير قاهره گفت: خدا بخواهد مرسي برنده است و رئيس جمهور مصر خواهد شد چون گزارشها از مراکز راي گيري اينطور نشان مي دهد.

شهروند ديگر گفت: اگر بخواهد در انتخابات تقلبي صورت بگيرد بجاي دو ميليون نفر بيست ميليون نفر در اينجا جمع مي شوند و انقلاب مي کنند. مردم مصر نمي خواهند که به دوران مبارک برگردند.

محمد العنتري معاون مدير امنيتي استان شرقيه گفت:‌ براي کنترل استان با نيروهاي مسلح هماهنگ هستيم و با متخلفان به طور جدي برخورد خواهيم کرد.

در استان سوئز به ويژه منطقه استقرار کانال سوئز تدابير امنيتي از غروب روز گذشته و در سطحي بسيار گسترده به اجرا گذاشته شد.

تمامي خودروها و وسايل نقليه اي که از سمت جنوب سينا به سوي سوئز مي آيند مورد بازرسي دقيق قرار مي گيرند ضمن اينکه  حضور گسترده نيروهاي گشتي در مسير 600 کيلومتري استان سوئز تا روستاي طابا قابل توجه است.

در پايتخت نيز تدابير امنيتي بسيار گسترده است و در فرودگاه قاهره وضعيت فوق العاده اعلام شده است.

نيروهاي گارد رياست جمهوري از بامداد روز شنبه  در محل استقرار منزل شخصي محمد مرسي مستقر شده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار