کامران در نطق میان دستور:

پس گرفتن امضاها، كوتاهي در بعد نظارت است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: مجلس و نمايندگان نيز بايد به خوبي از بعد نظارتي خود استفاده كنند و من معتقدم پس گرفتن امضاها، كوتاهي در بعد نظارت است و هر نماينده‌اي كه امضاي خود را پس بگيرد نماينده نيست و خائن است و لياقت نمايندگي مردم را ندارد مگر اينكه مصلحت نظام چيز ديگري را اقتضا كند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حسن كامران طي نطق ميان دستور خود در جلسه علني امروز (يكشنبه 4 تیر) مجلس شوراي اسلامي گفت: غربي‌ها به هر ميزان كه مي‌خواهند مي‌توانند وقت‌كشي كنند و مذاكرات را كش دهند اما بايد بدانند كه مردم در مقابل حق هسته‌اي خود كوتاه نمي‌آيند و همچنين به تركيه نيز تذكر مي‌دهم كه سر عقل بيايد و دست از سياست‌هاي خصمانه خود بردارد و اسير ناتو نشود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرا رسيدن روز جانباز و ميلاد با سعادت حضرت ابوالفضل(ع)، تصريح كرد: مردم‌سالاري يعني توجه به جانبازان و مشكلات آنها و با توجه به اينكه نظام ليبرال و نفاق به دنبال آن است كه فرهنگ شهادت و ايثار را كم‌رنگ كند،‌ مسئولين و مجلس بايد براي توسعه اين فرهنگ گام بردارند.
نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاكيد كرد: بايد براي نمايندگان كارنامه درست شود و مردم بدانند كه هر نماينده به چه ميزان مفيد بوده و چه چيز گرفته و چه چيز نگرفته است تا بتواند در مورد نحوه كار آن قضاوت كند و نظارت مردم نيز بر نمايندگان لحاظ شود.
وی در ادامه افزود: مجلس و نمايندگان نيز بايد به خوبي از بعد نظارتي خود استفاده كنند و من معتقدم پس گرفتن امضاها، كوتاهي در بعد نظارت است و هر نماينده‌اي كه امضاي خود را پس بگيرد نماينده نيست و خائن است و لياقت نمايندگي مردم را ندارد مگر اينكه مصلحت نظام چيز ديگري را اقتضا كند.
كامران با اشاره به بخشي از بيانات مقام معظم رهبري مبني بر ضرورت پرهيز از اشرافي‌گري گفت: بايد به اين نكته توجه داشت كه سفرهاي غيرضروري نمايندگان از مصاديق هزينه‌هاي اضافي است و همين ساختمان مجلس نيز هزينه اضافي بود كه انجام شد و لازم است ديوان محاسبات از هزينه‌هاي مجلس و فعاليت‌هاي اقتصادي آن نيز گزارشي ارائه كند.
وي خاطر نشان كرد: بعد ديگر نظارت نيز توجه به مردم است چرا كه هزينه‌هاي زندگي زياد شده است و گزارشات زيادي از گراني‌ به دست ما مي‌رسد و لازم است هر چه سريعتر اين مشكلات مرتفع گردد و از اشرافي‌گري پرهيز شود تا جوجه‌خورها درد اشكنه‌خورها را بدانند.
کامران افزود: مجلس شش هزار ميليارد ريال براي بخش درمان اختصاص داده است تا مردم بتوانند از درمان رايگان بهره‌مند شوند و بايد بر اين موضوع نظارت كرد كه آيا اين امر تحقق يافته است يا خير؟
وي تاكيد كرد: لازم است كميسيون نظارت بار ديگر تشكيل شود و از خودنظارتي بر نمايندگان آغاز كار كند و در مقابل آفت‌ها و لغزش‌هاي احتمالي نمايندگان بايستد.
نماينده مردم اصفهان در پايان با اشاره به خشك شدن زاينده‌رود، آن را نتيجه آنچه" بي‌تدبيري وزير نيرو و وزير كشور"خواند، دانست و با طرح اين پرسش كه چرا كه ما توان حفظ ميراث شيخ بهايي را نداشتيم، گفت: لازم است اين مسئولين از سياست‌هاي اشتباه خود دست بردارند و وضع اين رودخانه توجه كنند./ب2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار