فضائلي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاكيد كرد

مصونيت نهضت‌هاي اسلامي منطقه از طريق اطلاع‌رساني صحيح رسانه‌ها

يک کارشناس سياسي و رسانه‌اي گفت: انتشار درست و كامل اخبار واقعيت‌هاي به وقوع پيوسته در منطقه از طريق اطلاع‌رساني رسانه‌ها، نهضت بيداري اسلامي را از تهديد‌ها و آسيب‌هاي احتمالي دور و مصون مي‌کند.

مهدي فضائلي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره عملكرد رسانه‌هاي داخلي و بين‌المللي در ترويج بيداري اسلامي گفت: با توجه به معيارها و ويژگي‌هاي تحولات منطقه در مسير اسلام‌گرايي، ترويج بعد "اسلام‌خواهي" به عنوان الگويي مهم در کشورهاي انقلابي از سوي رسانه‌هاي داخلي و بين‌المللي تعيين‌کننده است.

مديرعامل اسبق خبرگزاري فارس با تأکيد بر ضرورت انجام اقدامات و فعاليت‌هاي جدي‌تر از سوي رسانه‌هاي بين‌المللي افزود: انتشار درست و كامل اخبار واقعيت‌هاي به وقوع پيوسته منطقه در چهارچوب اطلاع‌رساني از طريق رسانه‌ها، نهضت بيداري اسلامي را از تهديد‌ها و آسيب‌هاي احتمالي دور و مصون مي‌کند و افکار عمومي را در جهت آگاهي‌بخشي مطلع مي‌سازد.

مدير انتشارات سروش به نقش ويژه رسانه‌ها در سطح بين‌الملل و منطقه‌اي اشاره و تصريح کرد: آگاهي‌بخشي به افکار عمومي نسبت به ماهيت تحولات، روشن‌‌گري درخصوص تهديدهاي انجام شده پيرامون بيداري اسلامي، رسالتي است که بايد توسط رسانه‌ها صورت پذيرد.

فضائلي با بيان اينکه رسانه‌هاي عرب زبان به جهت ماهيت عربي بودن تحولات منطقه نقش مهمي دارند، ادامه داد: کشورهايي همچون آمريکا و اسرائيل به دليل متضاد بودن منافعشان با کشورهاي منطقه، تلاش مي‌کنند تا مسير صحيح و درست در کشورهاي انقلابي طي نشود و اين مهم را به سمت خود مديريت کنند.

فضائلي خاطرنشان كرد: رسانه‌هاي داخلي و خارجي بايد در جهت بسيج کردن نخبگان و مردم منطقه تلاش کنند چرا که تمامي ملت‌هاي دنيا بايد بدانند با ترک صحنه انقلاب از سوي مردم منطقه، تحولات شکست خورده و از مسير اصلي خود خارج مي‌شود.

وي به نقش رسانه‌هاي داخلي در جهت تأثيرگذاري به افکار عمومي اشاره کرد و افزود: رسانه‌هاي ما بايد متوجه باشند که مخاطبان اصلي آنان مردم هستند و بازتاب رفتار آنها درباره اين موضوع درخور توجه است.

فضائلي با اشاره به اينکه دلايل متعددي بر وجود اسلام‌خواهي در تحولات منطقه وجود دارد، اظهار داشت: اسلام‌خواهي در منطقه با وجود جمهوري همچون جمهوري اسلامي در منطقه تفاوت‌هايي دارد چرا که اسلام‌خواهي در کشورهاي انقلابي مبتني بر خواسته‌هاي منطبق با شرايط اسلامي در همان کشور است.

وي مصر را عظيم‌ترين کشور در تحولات منطقه دانست و گفت: مصر عظيم‌ترين کشوري است که در آن انتخابات برگزار شد و اين امر نشان مي‌دهد غلبه اصلي مردم با چه جرياني بود و کدام نيرو‌ها مورد توجه مردم قرار گرفتند لذا ماهيت اين حرکت‌ها، اسلام‌گرايانه است.

اين کارشناس مسائل سياسي و رسانه‌اي خاطرنشان کرد: آنچه در نظرسنجي‌هاي کشورهاي انقلابي نشان مي‌دهد، حاکي از موج جريان اسلام‌خواهي در تحولات منطقه بوده لذا تبيين اين موضوع با ماهيت تحولات منطقه و توجيه افکار عمومي در جهت تأثير انقلاب اسلامي در بيداري‌هاي منطقه بايد در صدر فعاليت و رسالت اصلي رسانه‌ها قرار گيرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار