دستگيري اهانت کنندگان به دختري در شبكه‌اجتماعي

ريیس پلیس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان بوشهر از دستگيري دو متهمي خبرداد كه با دسترسي به رمز شبكه‌اجتماعي يكي از اقوامشان، اقدام به هتك حرمت و تهديد اين فرد كرده بودند.

به گزارش باشگاه خبرنگار اجتماعي سرهنگ جهانشیری در تشريح جزئيات اين خبر گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر تهدید به انتشار اطلاعات خصوصی، ماموران اقدامات خود را آغاز كردند.
وي افزود: بنا بر اظهارات شاکیه، وی عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی است و فردی با هک‌كردن رمز ورود وي، اقدام به ایجاد مزاحمت و اقدامات سوء‌علیه دیگران می‌كند كه حتي با درج الفاظ رکیک و زشت نسبت به شاکیه، وی را تهدید با افشای مسائل خصوصی و خانوادگی در اینترنت كرده است.
جهانشيري با بيان اينكه كارآگاهان در بررسی‌های صورت گرفته، دو متهم که از اقوام شاکیه بودند را شناسایی و دستگیر كردند گفت: متهمان پس از رویت شواهد و مدارک موجود به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را از این اقدامات اختلاف‌خانوادگی عنوان كردند.
وي افزود: با توجه به اینکه ID و رمز شاکیه توسط متهمان ایجاد و در اختیار وی قرار داده شده بود و شاكيه کماکان از رمز اولیه استفاده می‌كرد و متهمان بدون هیچ مشکلی به صفحه وی دسترسی داشتند.
 ريیس پلیس فتاي استان بوشهر به کاربرانی که اقدام به ایجاد ایمیل و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی می‌كنند، یاد آورشد نسبت به نگهداری از رمز ورودی خود دقت بیشتری را مبذول داشته و در صورتی که این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار دادند سریعاً نسبت به تغییر آنها اقدام كنند.
وی در ادامه افزود: هک و دسترسی غیرمجاز به ایمیل و صفحات شخصی افراد و دیگر سایت‌ها جرم تلقی شده و بنا بر قانون با این افراد برخوردی قاطع خواهد شد./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار