در حاشيه افتتاح 384 مسکن ساخته شده توسط ايران در ونزوئلا؛

احمدي نژاد: در ونزوئلا شاهد انقلابي بزرگ در زمينه ساخت و ساز مسكن خواهيم بود/ چاوز: اجراي پروژه‌هاي مشترك به نفع دو ملت است

همزمان با سفر رييس‌جمهوري اسلامي ايران به ونزوئلا 384 واحد مسكوني از پروژه‌هاي ساخت مسكن توسط ايران در اين كشور افتتاح و در اختيار مالكان آنها قرار گرفت.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، در جريان سفر محمود احمدي‌نژاد رييس جمهور به ونزوئلا و در حاشيه مذاكرات هيات‌هاي عالي‌رتبه دو كشور روساي جمهور ايران و ونزوئلا از طريق ويدئو كنفرانس با محل احداث پروژه هفت هزار واحدي شهر جديد اوخداء در ونزوئلا، 384 واحد مسكوني اين شهر را افتتاح و براي استفاده به مالكان آنها تحويل داده شد.

احمدي‌نژاد در مراسم بهره‌برداري از اين واحدهاي مسكوني ضمن ابراز خرسندي از ارائه خدمتي بزرگ و ارزشمند به ملت ونزوئلا از سوي کشورمان، مسكن را پايه زندگي و آرامش انسان دانست و گفت:‌ امروز مشكل مسكن به عنوان دغدغه بخش عظيمي از مردم جهان بشمار مي‌رود و خوشبختانه در ونزوئلا با برنامه‌ريزي مناسبي كه صورت گرفته شاهد انقلابي بزرگ در زمينه ساخت و ساز مسكن خواهيم بود.

رييس‌جمهور بابيان اينکه با تلاش مسئولان در ونزوئلا اوضاع شهرسازي در اين كشور تغيير و دگرگون خواهد شد، اظهار داشت : جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تا بيش از گذشته تجربيات خود را در زمينه ساخت و ساز مسكن در اختيار کشور دوست و برادر ونزوئلا قرار دهد.

هوگو چاوز رييس‌جمهور ونزوئلا نيز اجراي پروژه‌هاي مشترك ميان جمهوري اسلامي ايران و ونزوئلا را حائز اهميت و به نفع دو ملت دانست و اظهار داشت: يكي از بزرگترين عواملي كه دولت ونزوئلا را به انجام و اجراي اين پروژه‌ها ترغيب كرد دولت و رييس‌جمهور ايران بود و ما امروز شاهد نتايج همكاري‌ها خوبي ميان دو كشور هستيم.

احداث واحدهاي مسكوني در شهر جديد اوخداء در فضايي بالغ بر 720 هزار متر مربع به عنوان يكي از پروژه‌هاي مشترك ميان جمهوري اسلامي ايران و ونزوئلا است كه علاوه بر واحد هاي مسکوني شامل فضاي سبز، فضاهاي عمومي، پاركينگ ايستگاه‌هاي امداد و پليس، مراكز درماني، ورزشگاه، مدرسه و مهد كودك است.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار