فریب بزرگ مردم جهان از طریق هالیوود

این مقاله به زمینه سازی فیلم سازان هالیوود برای توجیه عمل سیاستمداران آمریکایی و اقدامات غیرانسانی نظامیان این کشور علیه مردم بیگناه می پردازد.

باشگاه خبرنگاران- در این مقاله سعی شده تا پرده از اعمال اسکتبار  جهانی در قالب هنر هشتم و تلاش شبانه روزی عوامل و سرکردگان هالیوود بردارد.
ژانویه سال 1998: فیلمی به نام  «سگ را بجنبان» در کمپانی نیولاین پیکچرز به کارگردانی بری لوینسون ساخته می شود. داستان این فیلم: رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در دور بعدی انتخابات با مشکلات متعددی روبه رو می شود. او یک متخصص( كه کارگردان هالیوود است) را  برای امور  تبلیغات خود استخدام می کند تا بر نقاط ضعف دوران ریاست جمهوریش سرپوش بگذارد. این کارگردان (رابرت دنیرو) به او پیشنهاد می دهد جنگی را آغاز کند که توجه افکار عمومی را از مشکلات داخلی منحرف کند.
حسن بلخاری محقق و استاد دانشگاه در مورد رسانه ها و استفاده ابزاری غرب از آن چنین بیان می کند: «ما در تحقیقاتمان به این نتیجه رسیده ایم که غرب همیشه حرکت های سیاسی خود را در بستر توجیه پذیری عمومی بنا می کند.»
بلخاری با اشاره به سخنان پاول وزیر دفاع آمریکا در زمان بوش پسر در گفتگو با نیویورک تایمز در سال 1999 اضهار کرد: « اول در این مصاحبه گف : ما پس از جنگ ویتنام به این نتیجه رسیدم که هر پروژه سیاسی را ابتدا باید در افکار عمومی توجیه کرد.»
با توجه به سخنان پاول می توان چنین برداشت کرد که برای پیشبرد پروژه های سیاسی ابتدا باید افکار عمومی را در دست گرفت. در راستاي این توضیحات می توانیم رابط فیلم های تولید شده توسط هالیود و سیاست سیاستمداران آمریکا را به خوبی درک کرد.
برای اینکه موضوع کاملا روشن شود واقعه 11 سپتامبر سال 2001 میلادی و حوادث پس از آن را مورد بررسی قرار می دهیم:
* در ساعت ۸:۴۵ صبح روز 11 سپتامبر 2001  با برخورد نخستین هواپیما به برج‌های مرکز تجارت جهانی حادثه ای آغاز شد تا به واسطه آن ايالات متحده و جهان با رویکردی جدید به منطقه خاورمیانه، اسلام و مسلمانان بنگرند. سناریویی برای نفوذ بیشتر در منطقه کلید خورد.  در ساعت ۱۳:۰۴ پس از سقوط برج های دوقولوی سازمان تجارت جهانی، جورج بوش از پایگاه نیروی هوایی در بارکس دیل اعلام می کند: «ارتش ایالات متحده در سرتاسر جهان به حال آماده باش کامل در آمده‌است».در ادامه سخنان خود می گوید:«عاملین این جنایات به‌شدت مجازات خواهند شد». در ساعت ۱۳:۴۴ مقامات پنتاگون اعلام می کنند: «۵ ناو جنگی و ۲ ناوهواپیمابر مسئولیت تأمین امنیت سواحل شرقی ایالات متحده رابرعهده گرفته‌اند».  در ساعت ۱۶:۰۰ شبکه خبری سی ان ان اعلام می کند: «مقامات آمریکایی به احتمال زیاد اسامه بن‌لادن را مسبب وقوع حوادث تروریستی می‌دانند».
* چندین سال قبل: شروع فاز اول اسلام هراسی توسط آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (نکته: امام خمینی یک رهبر دینی است)، به وسیله فیلم «پیشگویی های نستراداموس» کلید می خورد. پس از آن در دیگر فیلم های هالیوودی تروریست ها همیشه ظاهری اسلامی داشتند (به عبارتی مسلمان بودند)برای مثال این تروریست ها یا در حال قرآن خواندن هستند  یا چفیه دارند  ویا عربی صحبت می کنند و یا ....
پس از شروع جنگ تحمیلی عراق به همراه 34 کشور علیه ایران توسط کشور ایتالیا فیلمی ساخته می شود به نام «مستند شیرین و وحشی» که در آن نیروهای ایرانی اسرای عراقی را در پشت جبهه ها به شکل باستانی مورد شکنجه و ر نهایت به قتل اسیران می انجامد.
این فیلم به شکل گسترده در این کشور به نمایش در می آید. مدتی بعد با تلاش سفیر ایران و مستندسازان ایرانی حاضر در این کشور با ارائه مدارک جعلی بودن این فیلم به دادگاه، حکم توقیف این فیلم جعلی را گرفته و در نهایت این فیلم توقیف می گردد.
چندین فیلم با عنوان «ایندیانا جوینز» ساخته شده که در آن قهرمان داستان که یک اروپایی/ آمریکایی است به جنگ با اهریمن های شرقی!!!! می پردازد. در قسمت هایی از این مجموعه داستانی تمدن مصر، چین به تصویر کشیده می شوند.
در سال 1998 ساخته فیلمی با عنوان «محاصره» به کارگردانی «ریچارد رونیک» شروع می شود و در  سال 1999  به نمایش در می آید. این فیلم که 2 سال قبل از حاثه 11 سپتامبر ساخته شده به نحوی روایتگر این حادثه می باشد، به شکلی که اگر شخصی این فیلم را پس از 11 سپتامبر 2001 تماشا می کرد به یقین می رسید که این فیلم بعد از این واقعه ساخته شده ولی واقعیت جز این است. این فیلم با صدای اذان و نماد های اسلامی شروع می شود، در این فیلم نماد های اسلامی زیاد به تصویر کشیده می شود. نام هایی چون شیخ احمد ، محمد و... همراه است.
حسن بلخاری محقق و استاد دانشگاه در مورد نحوه شروع این فیلم تصریح می کند: «در بعد رسانه ای، آغاز این فیلم را در راستای فیلم هایی چون جنگیر و طالع نحس قرار می دهد. زیرا در اینگونه فیلم ها ورود به قضیه خرافات،  ورود به قضیه Anti Christ ، ظهور دجال و ظهور ضد مسیح از کشورهای اسلامی و با نماد های اسلامی است.»
در این فیلم شهرهای آمریکا مورد هجوم عملیات تروریستی قرار می گیرد و به بخش هايی از این شهر آسیب می رساند و ارتش آمریکا به مقابله با آن می پردازد. در تمام این فیلم شاهد نماد های اسلامی هستیم.
سریالی با عنوان «جریکو» ساخته می شود در این فیلم آمریکا با انفجارهای اتمی به سه کشور تجزیه می شود در 90% از زمان این سریال، فیلمسازان به بیننده القاء می کنند که این عمل یا کار ایران است یا کره شمالی، فقط در چند قسمت پایانی اعلام می دارند که این انفجارات توسط ارتش های خصوصی آمریکایی برنامه ریزی و اجرا شده است.
از این دست فیلم ها که برای بدجلوه دادن شرقی ها ساخته می شود زیاد است برای مثال فیلمی با عنوان« 300 » ساخته می شود و به شکل گسترده در اروپا و آمریکا اکران می گردد.  در این فیلم ایران و ایرانیان را مردمی خون ریز نشان می دهد  در صحنه ای از این فیلم حتی شخصی سوار بر اسب سفید یک اسپارت را گردن می زند.
لازم به ذکر است که فقط این سوار در این صحنه رویت می شود و دیگر هیچ اثری در کل فیلم از او نیست. در این فیلم خشایار شاه به شکل یک مرد سیاه پوست و بسیار زشت به تصویر کشیده شده است در صورتی که در فیلم «استر» خشایار شاه یک مرد زیبا و فهیم بوده است. حتی در پایان این فیلم بدن قهرمان اصلی ( لئونیداس) و همراهانش درون یک چاه انداخته می شود، نکته جالب اینجاست که بدن این شخصیت به شکل صلیب قرارمی گیرد. نکته جالب دیگر این فیلم این است که فرستاده خشایار شاه شباهت زیادی به فیلم جعلی منتشر شده از بن لادن پس از اتفاقات 11 سپتامبر توسط دولت آمریکا است . لازم به ذکر است که در سراسر این فیلم ارتش خشایار شاه دارای پرچمهای سیاه بلندی(به کتاب الفبای مهدویت رجوع شود – پرچم های سیاه ) هستند . این فیلم غیر مستقیم به نکاتی اشاره می کند ، نکاتی نظیر : 11 سپتامبر ، اسلام ، ایران ، جنگ تمدن ها ( ایران به نمایندگی شرق و اسلام و اسپارتها به نمایندگی از تمدن غرب ) و مسیح و ...
از این دست ساخته های هالیود بسیار می توان نام برد اما برای جلوگیری از اطاله کلام از آن صرف نظر می کنیم و فقط به این بسنده می کنیم که طبق افکار آنها اهریمن شرقی ست و نیکی غربی ست  یا به عبارت دیگر جهان شرقی به خصوص مسلمانان دشمن اصلی تمدن غرب به شمار می رود .
حال به ماجرای 11 سپتامبر سال 2001 بر می گردیم ، لطفا قبل از خواندن ادامه مطلب دوباره آن قسمت را با دقت بیشتر بخوانید  :
از برخورد اولین هواپیما ( ساعت 8:45 ) تا سقوط اولین ساختمان ( 10:5) زمان زیادی طول می کشد ، این مدت ، زمان کافی برای جلب نظر مخاطبان سراسر جهان به این روی داد مهم و تاثیرگزار در روند اتفاقات پیش روی جهان و توجیح عمل سیاست مداران در مقابل افکار عموی را می دهد . در فیلم « محاصره » سرنشینان یک اتوبوس توسط تروریستها ( مسلمانان ) به گروگان گرفته می شود ؛ در اطراف اتوبوس گروگانان ،  خبرنگاران در حال گزارش زنده برای تلویزیون می باشند ،  هلیکوپتر های خبرگزاری ها  در حال پرواز بر فراز اسمان نزدیک به اتوبوس هستند ،  نیروی پلیس و تماشاچیان نیز حضور دارند و... . در حالی که چند گروگان در حال خروج از اتوبوس هستند ناگهان ، انفجار اتوبوس . نکته : مقابل چشمان تماشاچیان ، مقابل دوربین خبرنگاران و ... این انفجار توسط تروریست ها انجام می گیرد ، زمانی که توجه همه اخبار به سمت این گروگانگیری در مرکز شهر جلب شده.
» لطفا فیلم محاصره  را با دقت بیشتری ببینید تا به شباهت بی نظیر تصاویر تلویزیونی منتشره از حادثه 11 سپتامبر 2001 با این فیلم که در سال 1998  ساخته شده پی ببرید .
11 سپتامبر 2001 ساعت ۱۳:۰۴ جورج بوش از پایگاه نیروی هوایی به مردم آمریکا  و جهان اعلام داشت : « عاملین این جنایات به‌شدت مجازات خواهند شد » . یک ساعت پنجاه دقیقه بعد  شبکه خبری سی ان ان به نقل از مقامات این کشور اعلام می دارد اعلام می کند به احتمال زیاد اسامه بن‌لادن  مسبب وقوع این حوادث تروریستی است . و بعد پخش فیلم صحبت های بن لادن توسط  شبکه ها ی آمریکا و جهان .
* چهره واقعی بن لادن واقعی در سمت راست و چهره بن لادن جعلی در سمت چپ  قرار دارد به تفاوت موجود در این دو چهره دقت کنید .
این تصویر منتشر شده از بن لادن حتی در سالهای بعد نیز همانگونه که قبلا به آن اشاره کردیم در فیلم 300 نیز این کاراکتر دقیقا شبیه به فرستاده خشایار شاه برای گفتگو با  لئونیداس فرمانده اسپارت ها است . به تصویر زير دقت کنید.


حالا دیگر با این توطعه و زمینه سازی های انجام شده و بدست گرفتن افکار عمومی جهانیان بخصوص مردم آمریکا ، سیاستمداران آمریکایی می توانستند حملات خود را به هر کشور که بخواهد ، حداقل در صد سال آینده در هر زمانی ، شروع کنند و با توجیح « جنگ با تروریسم » و عدم تکرار واقعه 11 سپتامبر و ... .  
جورج بوش باید قدرت خود را نشان می داد به فرمان جرج واکر بوش رئیس جمهور آمریکا حمله به افغانستان در روز ۷ اکتبر سال ۲۰۰۱  به همراهی کشورهایی چون آلمان ، ایتالیا ، فرانسه ، کانادا  و ... شروع می گردد . با وجود اینکه شورای امنیت سازمان ملل متحد هیچ گاه اجازه فعالیت نظامی و حمله به افغانستان را به ایالات متحده آمریکا نداد ، و با اینکه در قانون اساسی ایالات متحده آمریکا به صراحت اشاره شده « عهود بین‌المللى مانند منشور سازمان ملل متحد توسط تمامی کشورها ، تصویب شده ، جزئی از قانون اعلی در آمریکا میباشد » اما با این وجود هنوز با گذشت حدود 11 سال افقانستان  در اشغال آمریکا و هم پیمانانش می باشد . پس از افغانستان نوبت به کشور مسلمان دیگر می رسد .
آمریکا به همراهی  همپیمانانش که بیش از  29 کشور بودند  در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۰۳ به بهانه سلاح های کشتار جمعی ، حمله نظامی به کشور عراق را آغاز می کنند . جورج بوش در سخنانی علت حمله به عراق را دو موضوع اعلام می کند : « رابطه صدام حسین با القاعده و دیگری نابودکردن سلاح‌های کشتار جمعی عراق بنابر توافق‌نامه ۱۹۹۱  »  . در مقاله های بعد به چگونگی حمله به عراق و دروغ های مقامات آریکایی برای فریب مردم خواهیم پرداخت .

*نويسنده: مهدي شهيدي منش.

منابع :
1.    دایره المعارف wikipedia   انگلیسی                                  http://en.wikipedia.org
2.     ۶ نوامبر ۲۰۰۱, "بمباران افغانستان غیر قانونی است و باید متوقف شود" توسط پروفسور مارجوری کوهن http://jurist.law.pit.edu/forum/forumnew 36.htm        
3.    US Names Coalition of the Willing                 بی‌بی‌سی انگلیسی در مسیر     http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/2862343.stm            
4.    President Bush Outlines Iraqi Threat وبگاه کاخ سفیددر مسیر:                                                     http://georgewbush-whitehouse.archives.gov/news/releases/2002/10/20021007-8.html
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.