کارگردان فیلم تقاطع:

فرهنگ استفاده سنی از بازی های رایانه ای در کشور نهادینه شود

کارگردان فیلم سینمایی تقاطع گفت: نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران باید در فضایی مفرح نیازهای جوانان علاقه مند به گیم را برطرف کرده و آنان را به استفاده از بازی های بومی ترغیب کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از معاونت بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،"ابوالحسن داودی" به نقش بازی های رایانه ای در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر جوان اشاره کرد و افزود : بازی های رایانه ای خارجی به دلیل تنوع ،کیفیت و نوع طراحی با قشر جوان ارتباط برقرار کرده و این بازی ها به لحاظ بصری برای مخاطبان ایجاد هیجان می کند.

کارگردان فیلم "جیب برها به بهشت نمی روند" با یادآوری اینکه ارتقای کیفی بازی ها رایانه ای ایرانی ضروری است به برگزاری نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران اشاره کرد و افزود: نیازهای جوانان در این جشنواره فرهنگی هنری باید تامین شود و شرایط به گونه ای باشد که مخاطبان بازی های رایانه ای با حضور در این رویداد فرهنگی هنری احساس رضایت داشته باشند.

کارگردان فیلم زادبوم با بیان این که جریان سرمایه داری تنها به بازگشت سرمایه فکر می کند و نمی توان سازندگان بازی های رایانه ای خارجی را متهم به تبیین تفکر خاص دانست ،ادامه داد:بازی های رایانه ای ایرانی می توانند با استفاده از عنصر جذابیت در بازگشت سرمایه و درآمد زایی موفق باشند.

داودی به بازی های رایانه ای خارجی و رده بندی سنی بازی ها اشاره کرد و گفت: در کشور ما توجه به سن مخاطب در برنامه های فرهنگی  کمتر گنجانده شده و این مساله نه تنها در بازی های رایانه ای بلکه در سینما و تلویزیون مشاهده می شود؛ به عنوان نمونه برنامه های که در ساعت 10شب از تلویزیون پخش می شود گروه سنی بزرگ سال را در بر می گیرد اما متاسفانه کودکان در کنار خانواده تا ساعت 12شب به تماشای برنامه می پردازند.

وی اظهار امیدواری کرد در جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران اطلاعات دقیقی درباره رده بندی سنی بازی های رایانه ای به خانواده ها ارائه و اهمیت استفاده از بازی متناسب با سن کودکان و نوجوانان در میان والدین نهادینه شود.

کارگردان فیلم "من زمین را دوست دارم" اعتماد سازی میان مخاطبان ایرانی و بازی سازان داخلی را عامل اصلی در استقبال از بازی های بومی دانست و خواستار توجه بیش از پیش به نیازهای جوانان در تولید این نوع آثار فرهنگی شد.

دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار