هانی زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

هراس آمریکا از حضور اسلام گرایان در تحولات مصر

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکا از حضور اسلام گرایان و پیروزی اخوان المسلمین در انتخابات مصر هراس دارد.

حسن هاني زاده در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران در تحليل مسائل اخير در مصر و انتخابات در اين كشور گفت: آنچه كه در طول يك سال و نيم گذشته در مصر اتفاق افتاده با اهداف استراتژيكي آمريكا هم خواني ندارد زيرا مصر يك كشور تاثير گذار منطقه اي و اسلامي بوده و به دليل داشتن مرز مشترك با فلسطين اشغالي همواره مورد توجه آمريكا و غرب قرار داشته است.

وي تصريح كرد: هر گونه تحولي كه در مصر صورت می گيرد بر اوضاع داخلي فلسطين اشغالي نيز تاثير گذار خواهد بود به همين دليل آنچه كه در مصر اتفاق افتاده براي آمريكا در رژيم غاصب صهيونيستي نگران كننده بوده چرا كه انقلاب مردم مصر رهايي از يك ديكتاتور نظامي است كه حامي اصلي رژيم صهيونيستي در منطقه تلقي مي شود.

هاني زاده با اشاره به حمايت هاي سه جانبه ديكتاتور سابق مصر از منافع شوم رژيم غاصب صهيونيستي در منطقه افزود: حسني مبارك بيش از اينكه رهبر يك كشور اسلامي باشد به عنوان يك نگهبان در مرزهاي اشغالي فلسطين گمارده شده بود لذا انقلاب مردمي در مصر علاوه بر سرنگوني رژيم ديكتاتور براي كمك به ملت مظلوم فلسطين نيز بوده است.

اين كارشناس مسائل سياست خارجي ادامه داد: حمله جوانان مصری به سفارت رژيم غاصب صهيونيستي در قاهره و اشغال اين سفارت نمايانگر اين مسئله است كه ملت آزادي خواه مصر خواهان قطع رابطه كامل با رژيم اشغال گر قدس هستند.

وي در پايان خاطر نشان كرد: در حال حاضر رويكرد مردم مصر، رويكردي ضد صهيونيستي است و آمريكا از حضور اسلام گرايان در عرصه سياسي بيمناك است لذا شوراي عالي نظامي را تحت فشار قرار داده كه انقلاب مردمي در مصر را مصادره كرده و به گونه اي عمل كند كه اسلام گرايان نتوانند قدرت را در دست بگيرند./پ2
برچسب ها: صهیونیستی ، مصر ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار