سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس خبر داد:

تدوين طرح نحوه"انعکاس نقض حقوق بشر درآمريکا" توسط پارلمان

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بر لزوم حمايت دولت از طرح "انعکاس نقض حقوق بشر توسط آمريکا" تاكيد كرد.

سيد حسين نقوي حسيني نماينده مردم ورامين در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران از تدوين طرح انعکاس نقض حقوق بشر توسط آمريکا در مجلس خبر داد و گفت: براساس اين طرح دولت موظف مي شود اعتباراتي را براي انعکاس نقض حقوق بشر توسط آمريکا چه در بعد داخلي و چه در بعد خارجي در سطح جهان تخصيص داده و از آن حمايت کند.

وي در ادامه با بيان اينکه طرح جامع اين کميسيون رسانه هاي داخلي و خارجي را براي پوشش نقض حقوق بشر توسط آمريکا حمايت خواهد کرد، افزود: انعکاس و پوشش خبري نقض حقوق بشر توسط آمريکا که مدعي حقوق بشر است نيازمند منابع مالي و امکانات  وسيع بوده و از اين جهت مجلس بايد با تخصيص اعتبارات لازم دولت را در اين امر ياري كند.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي خانه ملت همچنين تصريح كرد: آمريکا و ساير دولت هاي غربي ناقضان اصلي حقوق بشر در جهان‌اند ولي به دليل وابستگي رسانه هاي جهان به آنها اين مسئله هرگز رسانه اي و به آن پرداخته نشده است و اين در حاليست كه اين رسانه ها جزئي ترين مسئله در کشورهاي مستقل را بزرگ نمايي کرده و مطابق سياستهاي خود بازتاب ميدهند از اين حيث انعکاس نقض حقوق بشر توسط کشورهاي غربي از اهميت بالايي برخوردار بوده و بايد مورد توجه قرار گيرد.

نقوي حسيني در پايان خاطرنشان کرد: در ادوار گذشته کميته حقوق بشر کميسيون امنيت ملي اقدامات قابل توجهي در اين زمينه انجام داده است که با تصويب طرح انعکاس نقض حقوق بشر توسط آمريکا تمام ملت ها در اقصي نقاط جهان از نقض قوانين بين المللي و سياست دو پهلوي آمريکا و دولت هاي غربي آگاه خواهند شد.

گفتني است چندي پيش حجت الاسلام حيدر مصلحي وزير اطلاعات کشورمان از تشکيل گروهي مشترک در جهان اسلام براي انعکاس نقش حقوق بشر توسط آمريکا خبر داده بود.
/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار