رویترز/

میتسوبیشی ژاپن واردات نفت خام ایران را از سر گرفت

رویترز با استناد به اظهارات برخی منابع آگاه اعلام كرد كه شركت بازرگانی میتسوبیشی ژاپن خرید نفت خام ایران را مجددا از سر گرفته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویرز، حجم قرارداد جدید میتسوبیشی از ماه آوریل به بعد هنوز نامشخص است.

این شركت سال گذشته روزانه دستكم 15 هزار بشكه نفت خام از ایران خریداری كرده است.

طبق اعلام منابع مطلع، این شركت در فاصله بین ماه های آوریل تا ژوئن نیز نسبت به وارد كردن نفت خام از ایران اقدام كرده است. به گفته این منابع، احتمالا دو مشتری مطرح نفت ایران در ژاپن یعنی شركت های 'شوآ شل سكیو' و 'جی اكس نیپون اویل اند انرژی' این نفت را خریداری كرده اند.

علاوه بر میتسوبیشی، شركت بازرگانی تویوتا نیز از ماه آوریل تا كنون در زمینه واردات نفت خام از ایران برای دو مشتری بزرگ آن در ژاپن فعالیت كرده اند.

ژاپن برای ماه های ژوئن و ژوئیه، خرید روزانه 120 هزار بشكه نفت را پیشنهاد داده است كه در مقایسه با ماه می تغییری نكرده است.

كشورهای غربی به رهبری آمریكا تلاش كرده اند به منظور اخلال و كارشكنی در پیشرفت برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، مانع از خرید نفت خام ایران از سوی دیگر كشورهای جهان شوند.

شرکت تویوتا هم دیگر شرکتی است که این منابع از معاملات نفتی‌اش با ایران خبر داده‌اند.

این شرکت‌ها تلاش کرده‌اند تا در کنار تجدید قراردادهای نفتی خود با ایران، میزان خرید خود را به حدی کاهش دهند که خود را همگام با تحریم‌های آمریکا نیز جلوه دهند. با این وجود بسیاری از شرکت‌ها با ترفندهای مختلف تلاش می‌کنند تا به معامله به ایران ادامه داده و خود را از تبعات سنگین حذف منبع نفتی ایران دور نگاه دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار