رويانيان: آقايان فراموش کرده اند که در گذشته چه هزينه هايي را صرف مي کردند

من اشتباهي به فوتبال آمدم، عاشق رفتن هستم

با توجه به اينکه محمد رويانيان، مدير عامل تيم پرسپوليس امروز جمعه 2 تير در برنامه ورزش و مردم شبکه يک سيما حضور يافت در اينجا نگاهي اجمالي به عملکرد وي در فصل نقل و انتقالات خواهيم داشت.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، محمد رويانيان اشاره کرد که سال هاي گذشته مديران عامل تيم ها براي جذب بازيکن خانه و ماشين مي دادند اما انگار همه يادشان رفته که چه هزينه هايي را متحمل مي شدند و ما به دليل اينکه حرف  راست را گفتيم كه سقف قرارداد را رعايت نمي كنيم به ما تهمت مي زنند اما من مي دانم که راست گفتن هزينه دارد.

وي تصريح کرد:  برخي از باشگاه ها محكوم هستند که هزينه کنند به طور مثال صباي قم با چه پولي توانسته سهميه آسيا را کسب کند صبا مي تواند خودش را در آسيا نشان بدهد اما به دليل کمبود بودجه نمي تواند آن طور که بايد در آسيا ظاهر شود، شايد ما هم نتوانيم ولي مجبوريم چرا كه 30 ميليون تماشاچي داريم به طوري که بيشتر از استقلال طرفدار داريم.

فتح الله زاده نيز مجبور است چك بدهد چون ميليون ها آدم از وي قهرماني استقلال را مي طلبند و ما نمي توانيم بگوييم که بودجه نداريم نمي شود كسي كه مدير عامل استقلال و پرسپوليسي است دست رو دست بگذارد چرا که  دولت نه به ما و نه استقلال پول چنداني اختصاص نمي دهد.

دولت اعلام کرده که تا حدودي مي تواند به باشگاه هاي مردمي کمک کند و ما بايد مابقي هزينه ها را خودمان از راه هاي اقتصادي کسب کنيم. عباسي، وزير ورزش و امور جوانان تاکنون چهار و نيم ميليارد تومان پول به پرسپوليس اختصاص داده و با اين پول نميتوان تمام هزينه هاي باشگاه را تأمين کرد و بايستي چاره اي مي انديشيديم تا به بهترين نحو تيم خود را براي فصل دوازدهم جمع آوري کنيم.

رويانيان اضهار داشت: تيم هاي پايه ما ضعيف است به جاي اينكه به هم كمك كنيم به هم مي تازيم، من مدير عامل پرسپوليس هستم و اين شوخي نيست بايد در آمدزايي كنم فتح الله زاده و رحيمي سال ها زحمت كشيده اند همه ما مديران عاملان در فشار هستيم ميليون ها نفر از ما انتظار دارند.

وي افزود: سال گذشته كه تيم پرسپوليس را بستند من نبودم آقايان 900 ميليون و يك ميليارد با بازيكنان قرارداد مي بستند من با قيمت هاي بالا بازيكن نياوردم آقاي وزير تاکنون از من نخواسته كه مدارك مبني بر جذب بازيکنان را به وي ارائه دهم، من ارث پدري نداشتم که با بازيکنان قراردادهاي ميلياردي ببندم.

مديرعامل پرسپوليس تصريح کرد: من امسال 7 بازين ملي گرفتم و اين هنر يک مدير عامل واقعي است. يك نفر به من بگويد كه ما با توحه به اينکه تيم پايه اي نداريم و چند سالي است كه خروجي آن صفر بوده چطور مي بايست تيمي در شأن نام پرسپوليس را فراهم مي کردم.

وي گفت: من مجبورم بازيكن بخريم بايد از تيم هاي پايه اي مراقبت كنيم تا متحمل هزينه هاي کلان براي جذب بازيکنان نباشيم ضمن اينکه من بازار نقل و انتقالات را خراب نكرده ام و از سازمان بازرسي کل کشور مي خواهم که براي رفع شايعات مبني بر قراردادهاي ميلياردي بازيکنان وارد عمل شود و به ورزش کشور در اين باره کمک کند.

رويانيان خاطرنشان کرد: دور زدن سقف ها سال گذشته هم رخ داده بود امسال به دليل اينکه من به جمع رقبا اضافه شدم همه مي ترسند!

اگر مدير عامل استقلال هم باشم همين هزينه ها را براي جمع آوري يک تيم پرقدرت انجام مي دهم، اگر در گهر هم باشم همين كارها را انجام مي دهم من به بازيكنان خودرو،داده ام با بازيكنان قرارداد بستم به طور مثال در قرارداد 500 ميليوني که با يک بازيکن منعقد کرده ام 200 ميليون تومان از آن را ماشين دادم.

*من اشتباهي به فوتبال آمدم، عاشق رفتن هستم

وي اشاره کرد: من اشتباه كردم كه به فوتبال آمدم و عاشق رفتن هستم من تيم پرسپوليس را براي قهرماني بستم، تيمي بستم كه در شان نام پرسپوليس باشد و اين تيم در حد قهرماني بسته شده است اميدوارم همگان بتوانند عملکرد خوبي را از اين تيم شاهد باشند.

*محدوديت موجبات انجام عمل خلاف را فراهم مي کنند

هر جا كه محدوديت ايجاد كنيم خلاف شكل ميگيرد وقتي مي دانيم سقف قرارداد واقعي نيست تخلف صورت مي گيرد در حالي كه اگر سقف قرارداد نباشد ديگر خلافي رخ نمي دهد، اين قوانين اشتباه باعث مي شود تا خلاف شکل بگيرد اگر مرز خلاف را برداريم ديگر اين اتفاقات انجام نمي شود.

رويانيان ادامه داد: چرا در ايران اين مرزها برداشته نمي شود و بايد يك رنج قيمتي داشته باشيم تا دراين رنج قراردادها با بازيكنان منعقد بشود، بهترين راه برداشتن سقف قراردادهاست من قصد داشتم تا مدارك ثبت قرارداد بازيكنانم را در رسانه ها منتشر كنم اما مي ترسم كه اين شفاف سازي من مشكل ساز شود.

وي بيان داشت: شهاب گردان ، سيد جلال حسيني ، ماهيني ، پولادي ، قاضي ، انصاري فر از جمله بهترين هاي ايران هستند که در ميان سرخپوشان حضور دارند.

مديرعامل پرسپوليس در خصوص اينکه مهاجم سايپا نتوانسته رضايت نامه خود را براي جدايي از سايپا از مسئولان دريافت کند اظهار داشت: من به مسئولان سايپا احترام مي گذارم به آنها اصراري نمي كنم كه رضايت نامه كريم انصاري فر را بدهند اما وي در قرارداد خود ذكر كرده كه در پايان فصل مي تواند از اين تيم جدا شود و اميدوارم که اين مهم هر چه سريعتر حل و فصل شود.

رويانيان يادآور شد: دنيزلي اعلام کرده که بعيد است به پرسپوليس بازگردد چرا که عنوان داشته مشكلاتش زياد است و خواستار اين شده که از جانب او از مردم ايران عذرخواهي كنم چون من مسائل و مشكلات بسياري دارم و نمي توانم سرخپوشان را همراهي كنم و مابقي مبالغي را كه از باشگاه دريافت كردم را بر مي گردانم.

وي افزود: با متسو و يك مربي ديگر مذاكره كرده ام و من به عنوان نماينده مردم مسئول هستم كه در انتخاب خود دقت كنم. قبول دارم كه سرمربيان ايراني مي توانند به اين باشگاه كمك كنند با افشين پيرواني دوست هستم و اگر زمينه اي فراهم شود از پيشكسوتان پرسپوليس دعوت مي كنم تا همراه سرخپوشان باشند.

وي در خصوص اظهارات امير قلعه نوعي، سرمربي استقلال در رسانه ها عنوان کرد:‌ من امير قلعه نوعي را دوست دارم و عاشق وي هستم و اينطور نيست که به گفته او ما بيشتر از آبي پوشان از دولت پول دريافت کرده باشيم.

رويانيان اضافه کرد: علي كريمي روز گذشته قرارداد سفيد امضاء كرده و من معتقدم که كريمي انسان بزرگي است و من بر سر قيمت با وي بحث نمي كنم.

مديرعالم تيم پرسپوليس در پايان گفت: فتح الله زاده با من قهر كرده ولي من او را دوست دارم از اينكه گفتم ما فوق كهكشاني هستيم از مردم و جامعه ورزش عذرخواهي مي كنم ما تنها تيمي در شان نام پرسپوليس بسته ايم و براي قهرماني تلاش مي كنيم./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.