دبير کميسيون امنيت ملي مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مجلس اجازه از سرگيري ارتباط با انگليس را نخواهد داد

دبير کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت:‌ مجلس در شرايط فعلي اجازه از سرگيري ارتباط با انگليس را نخواهد داد.

سيد باقر حسيني در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،  در واکنش به تصميم وزارت امور خارجه کشورمان براي از سرگيري ارتباط با انگليس گفت:‌ با استناد به عقبه انگليسي مبني بر دخالت در امورات داخلي کشور و اهانت به ساحت ملت و مسئولان ،ضرورتي براي از سرگيري ارتباط با انگليس وجود ندارد و به عبارتي عدم ارتباط با اين کشور لطمه‌اي به اسلام و انقلاب وارد نمي‌کند.

دبير کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه مجلس حافظ منافع ملت و اقتدار نظام بوده و اجازه خدشه‌دار شدن به حيثيت نظام و منافع ملت را نمي‌دهد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در حالي دستگاه ديپلماسي کشورمان ابراز تمايل براي از سرگيري ارتباط با استعمار پير کرده که دخالت در امورات داخلي و جسارت به مسئولان تبديل به استراتژي راهبردي انگليس در قبال کشورمان شده است به طوري که در اجلاس ريو+20 نماينده اين کشور جلسه سخنراني رئيس جمهور ايران را ترک کرد.

حسيني با اشاره به اينکه مجلس اجازه از سرگيري ارتباط با انگليس را در شرايط فعلي نخواد داد، تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان يک کشور مستقل و مقتدر، الگويي براي ساير کشورهاي آزادي‌خواه بوده و روز به روز جايگاه و اقتدار اين نظام نيز بيشتر و بيشتر مي‌شود مي بايست دستگاه اجرايي و در راس آن وزارت امور خارجه حافظ اين عزت بوده و هرگز از موضع ضعف برخورد نکنند.

منتخب مردم زابل، زهک و هيرمند در خانه ملت با بيان اينکه عملکرد دستگاه ديپلماسي کشورمان عملکرد درستي نيست، ادامه داد: کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در جلسه روز يکشنبه 4 تير ماه، رسيدگي به اين مهم را در اولويت اصلي قرار داده و قطعا به اين مسئله رسيدگي خواهد کرد.

دبير کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطرنشان کرد: دعوت از وزير امور خارجه کشور به مجلس براي پاسخگويي در دستور کار اين کميسيون است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار