محمد گلريز:

موسيقي فاخر به ندرت ساخته مي‌شود

متاسفانه به محتواي موسيقي پاپ و ترانه‌هاي فاخر در كشور كمتر توجه مي‌شود.

"محمد گلريز" خواننده كشورمان در خصوص ساختن موسيقي و خواندن آواز براي ائمه اطهار(ع) در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران گفت:‌ معتقدم بايد براي بزرگان اهل بيت (ع) آثار فاخري را در حوزه موسيقي و ترانه بسازيم.
وي افزود: فكر مي‌كنم كه يكي از پايه‌هاي اصلي موسيقي، كاركردن بر روي موسيقي مناسبتي است و بايد هميشه حاوي يك پيام سازنده و در شأن انقلاب اسلامي ايران باشد.
گلريز با اشاره به موسيقي پاپ كشورمان، تصريح كرد: تحصيلات من در رشته و رديف‌هاي آوازهاي سنتي بوده و در خانواده ما، پدرم از آوازه‌خوان‌هاي قديمي و مذهبي كشورمان بود كه بيشتر از الگوي، تعزيه‌خواني، مرثيه خواني و مداحي استفاده مي‌كردند.
وي اظهار داشت: زماني كه گلهاي رنگارنگ به راديو آمد سبك‌ها و آواز‌هاي خوبي توسط بزرگان موسيقي كشور اجرا شد كه همه آن ها به يادگار ماند.
وي ادامه داد:‌ خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامي، تحولات بسيار قابل توجهي در موسيقي به وجود آمد و من به دليل عشقم به انقلاب و امام راحل در اين راستا حركت كردم و با الهام گرفتن از شعارهاي مردم، سرودهايي را خواندم.
گلريز، با اشاره به اين مطلب كه در حال حاضر شبيخون فرهنگي در موسيقي ما موج مي‌زند، افزود: متاسفانه، تهاجم فرهنگي و به قول رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران، شبيخون فرهنگي وارد موسيقي ما شده كه اين امر در عرصه پاپ بيشتر به چشم مي‌خورد.
وي ادامه داد: متاسفانه موسيقي ما خيلي با كلام فاخري همراه نيست و اشعار سروده شده در راستاي انقلاب نبوده كه من معتقدم بايد فكر جدي در اين زمينه شود.
وي ادامه داد: من همه موسيقي‌ها را گوش مي‌دهم و مشكلي هم با موسيقي پاپ ندارم.
گفتني است، اثر "دريغا" و اثر "مادلدادگان دوست" و بسياري از آثار ديگر را در كارنامه كاري خود دارد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار