دولت آمريکا دادخواست مربوط به حملات هواپيماهاي بدون سرنشين را در نطفه خفه می کند

دولت آمریکا از یک دادگاه فدرال درخواست کرده است دادخواستی را که در آن انتشار اسناد مربوط با حملات هواپیماهای بدون سرنشین سازمان سیا علیه مظنونان تروریست در خارج درخواست شده است، رد کند زیرا این موضوع "کاملا محرمانه" است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا و روزنامه نیویورک تایمز براساس قانون آزادی اطلاع رسانی ، دادخواستی را تنظیم کرده و انتشار اسناد مرتبط با حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را خواستار شده اند.

این درحالی است که وکلای دولت آمریکا با چنین دادخواستی مخالفت و تاکید کرده اند این اقدام تهدیدی برای امنیت ملی است.

اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا این استدلال دولت را بی معنی نامید و اعلام کرد جنگ هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا یک راز آشکار است که مقامات دولتی نیز در مصاحبه با خبرنگاران به چنین حملاتی می بالند.

وکلای دولت آمریکا کمی پیش از ضرب الاجل نیمه شب چهارشنبه از یک دادگاه فدرال در نیویورک خواستند این اسناد محرمانه را درمورد حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا که کشته شدن شمار زیادی را در پاکستان، یمن و سومالی درپی داشته است، حفظ کند.

دولت آمریکا اعلام کرد اینکه آیا سیا اجازه دارد در چنین عملیاتی مشارکت داشته باشد یا اینکه آیا سیا بطور مستقیم در عملیات مرگبار علیه شورشیان مشارکت دارد یا خیر موضوعی محرمانه است.

در پاکستان ، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا و نه نیروهای زمینی و بمب افکن های B52 این کشور در تعقیب و نابود کردن تروریست ها هستند و حمله تحت فرماندهی سیا به مخفیگاه اسامه بن لادن سرکرده سابق شبکه القاعده توسط تیمی از کماندوهای نیروی دریایی آمریکا انجام شد.

در یمن نیز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا و چند مشاور نظامی این کشور در تلاش برای کمک به دولت این کشور به منظور مقابله با شورشیان القاعده هستند

در مورد سومالی هم که کشوری در شاخ آفریقاست و از سال 1991 تاکنون از یک دولت کامل برخوردار نبوده است، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بطور مخفیانه دستور حمله دو هواپیمای بدون سرنشین و همچنین دو حمله کماندویی را در این کشور علیه تروریست ها صادر کرده است.

دولت آمریکا به کشتن مظنونان تروریسم در خارج از کشور اذعان دارد اما واشنگتن درعین حال به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در چنین عملیاتی اشاره نمی کند.

ارتش آمریکا و سیا هرکدام ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین خاص خودشان را دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار