تهران، رکورددار طلاق در کشور

اگر چه بین آنچه از سوی قوه قضائیه اعلام شده با آمار رسمی سازمان ثبت احوال تفاوتی فاحش وجود دارد اما بنا بر اعلام سازمان ثبت احوال واقعه طلاق در سال 90 نسبت به سال 89 ، 1/4 درصد افزایش داشته است.این درحالی است که رئیس سازمان ثبت اسناد آمار طلاق را با افزایش 7 درصدی عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، پیش از این هم آمار اعلامی دو سازمان درباره ازدواج ها در سال 91 دارای اختلاف قابل توجهی بود.
آمار طلاق سازمان ثبت احوال اسناد حدود 3 درصد از آمار های ارائه شده از سوی ثبت احوال بیشتر است و این تضاد به خودی خود نابسامانی مربوط به آمار و ارقام های سازمان ها و عدم هماهنگی آنها را در ارائه ‌آمار نشان می دهد.
 کارشناسان می گویند، آمار مستند که نباشد برنامه ریزی امکان پذیر نیست به نظر می رسد رشد روز افزون طلاق در کشور ناشی از عدم هماهنگی ها است.
جدیدترین آمارهای منتشر شده  از سوی سازمان ثبت احوال که به تازگی منتشر شده نشان می دهد در سال گذشته بیشترین طلاق ها در زنان 25 تا 29 ساله روی داده است 142 هزار و 841 زوج در سالی که گذشته پس از طی پروسه طلاق در دادگاه ها، به همراه شاهدانشان به دفتر خانه ها مراجعه کرده و پای طلاق نامه را با خطوطی لرزان امضا کرده اند.
 این موضوع تنها به کم کاری خانواده ها  بر نمی گردد اگر چه تقصیر خانواده ها بسیار پر رنگ است اما نهادهایی چون آموزش و پرورش و آموزش عالی دراین باره هیچ اقدام مثبت و موثری انجام نداده اند به رغم همه پیشرفت های علمی و پیشرفت تکنولوژی جوانان ما وقتی زیر یک سقف می روند هیچ اطلاعی از نقش همسری خود ندارند و نمی توانند از خود خواهی ها و خواسته هاي خود کوتاه بیایند.
 آمار ها می گویند، تهران رکورد دار طلاق در کشور شده است به طوری که بر اساس آمار سال 89.90  آمار ازدواج یک درصد و آمار طلاق 4/3 درصد رشد داشته که بیشترین نرخ وقوع طلاق ها  در تهران صورت گرفته است.
 اگر چه بعضی افراد فکر می کنند مسائل مادی و مادی در ازدواج ها موثر است که چنین هم است اما بر اساس آمار های ارائه شده بیشتر طلاق های سال 90.89 در مناطق شمیرانات که سبک زندگی متفاوتی نسبت به دیگر مردم در جنوب تهران دارند صورت گرفته است.
 به نظر می رسد به جز مشکلاتی مانند طلاق و اعتیاد که همه کارشناسان امر به آنها به عنوان طلاق اتفاق نظر دارند، مشکلات دیگری سبب دامن زدن به طلاق ها شده است./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار