فروش بلیت المپیك زمستانی 2014 سوچی متوقف شد

كمیته بین المللی المپیك همزمان با آغاز تحقیقات درباره بازار سیاه بلیت بازی های زمستانی 2012 لندن، فروش بلیت های بازی المپیك زمستانی 2014 سوچی را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، این تعلیق با این هدف انجام می شود كه كمیته بین المللی المپیك بر روند فروش و واگذاری بلیت ها كه ابهامات و نقاط ضعف زیادی تاكنون داشته ، تجدید نظر كند.

احتمال می رود كمیته بین المللی المپیك مجموعه قوانینی را تدوین كند تا راه هرگونه سوءاستفاده از واگذاری بلیت ها را مسدود كند.

قانونی بودن یا نبودن فروش مجدد بلیت ها ، اعتبار نمایندگان فروش بلیت و نمایندگی های میزبان المپیك از جمله محورهایی است كه در قانون مزبور در مورد آن دقت خواهدشد.

رییس كمیسیون اخلاقی كمیته بین المللی المپیك هفته آینده برای جمع آ‌وری شواهد و مدارك و تحقیق جداگانه درباره رسوایی فروش بلیت های بازی های زمستانی 2012 به لندن خواهد آمد. احتمال دارد شش تا هشت نماینده و مسئول المپیك در این زمینه مورد بازجویی قرار بگیرند.
این تحقیقات تا زمان شروع بازی های زمستانی لندن تكمیل و اعلام نخواهد شد.

دست اندركاران برگزاری المپیك لندن و نیز كمیته بین المللی المپیك پیش از این از عدم شفافیت در ارائه بلیت ها انتقاد كرده بودند. طبق قوانین كمیته بین المللی المپیك 12 درصد بلیت ها یعنی حدود یك میلیون و 200 هزار بلیت میان كمیته های ملی توزیع شده تا به اتباع آن كشورها فروخته شود.

كمیته بین المللی المپیك تمایلی ندارد كه به طور مستقیم فرایند پیچیده فروش بلیت شود./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.