آيا تماشاي تلويزيون ديابت مي آورد؟

اگر مي خواهيد بدانيد آيا تماشاي تلويزيون ديابت مي آورد يا نه مطلب زير را بخوانيد.

محمدرضا  شجاعي، متخصص غدد و متابوليسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: هر ساعت تماشاي اضافه تلويزيون خطرناک است.
 
وي در ادامه مطلب خودافزود: تمام ساعت هايي که در برابر تلويزيون سپري مي کنيد نه تنها ممکن است باعث بيماري شود بلکه خطر مرگ را افزايش مي دهد.
 
شجاعي تصريح کرد: افرادي که بيش از 2 يا 3 ساعت در روز تلويزيون تماشا مي کنند بسيار بيشتر از ديگران در خطر ابتلا به ديابت و بيماري هاي قلبي قرار دارند.
 
شجاعي در ادامه گفت: تحقيقات نشان داده است، خطر مرگ اين افراد به دليل شيوه ناسالمي که براي زندگي خود انتخاب کرده اند بيشتر از ديگران است.
 وي اظهار داشت: در کنار کار کردن، خوابيدن، تماشاي تلويزيون معمول ترين کاري است که هر شخصي در زندگي خود انجام مي دهند اما متاسفانه باعث افزايش تعداد بيماران قلبي و مرگ و مير در جهان شده است.
 
شجاعي ادامه داد: افرادي که بيش از 2 ساعت در روز را به تماشاي تلويزيون اختصاص مي دهند با احتمال 20 درصد بيشتر از ديگران به ديابت و 15 درصد بيشتر به بيماري هاي قلبي دچار مي شوند و احتمال مرگ زودرس در آنها تا 13 درصد بيشتر است.
 
وي خاطر نشان کرد: که البته اين موضوع چندان هم عجيب نيست چرا که تلويزيون باعث مي شود انسان ها زمان بيشتري را مقابل آن صرف خوردن کنند که متاسفانه بسياري از اين غذاها تنقلات، فست فودها وديگر مواد غذايي ناسالم است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار