اتحاديه عرب حملات رژيم صهيونيستي را به نوار غزه محکوم کرد

اتحاديه عرب روز چهارشنبه حملات رژيم صهيونيستي را به غزه که طي چند دو روز گذشته حدود ده فلسطيني شهيد و دهها فلسطيني ديگر زخمي شده اند محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شين هوآ؛ اتحاديه عرب همچنين درباره عواقب تشديد شهرکسازي و به آتش کشاندن مساجد هشدار داد.صهيونيستها طي دو سال گذشته بيست و پنج مسجد را در کرانه باختري به آتش کشيده اند .

اتحاديه عرب از جامعه بين المللي خواست با حمايت از ملت فلسطين در همه سرزمينهاي اشغالي ، براي متوقف کردن حملات کور و کشتار غير نظاميان بي  دفاع در نوار غزه مداخله کند .
محمد صبيح معاون دبير کل اتحاديه عرب در امور فلسطين و سرزمينهاي اشغالي عربي در گفتگو با خبرنگاران تصريح کرد  اسرائيل در چارچوب جنگي فراگير عليه ملت فلسطين در همه مناطق فلسطيني به تنش آفريني اقدام کرده است.

وي افزود: تنش آفريني اسرائيل تازگي ندارد و از مدت زمان طولاني ادامه دارد . اسرائيل براي سرپوش گذاشتن بر روي جنايات بزرگي که در کرانه باختري و به ويژه در قدس مرتکب مي شد به غزه حمله مي کرد. هدف از اين حملات منحرف کردن نگاهها از شهرکسازي و يهودي سازي قدس است به همين سبب در تلاش براي توجيه حملاتش ، بهانه جويي مي کند و مي گويد از اين منطقه يا از آن منطقه موشکهايي شليک مي شود در صورتيکه خودش زرادخانه بزرگي از سلاحهاي کشنده و ويرانگر دارد .

صبيح ، اقدام شهرک نشينيان را که مساجد را در کرانه باختري به آتش مي کشند محکوم کرد و گفت اين بيست و پنجمين مسجدي است که شهرک نشينيان طي دو سال گذشته به آتش مي کشند و ششمين باري است که تندروهاي يهودي از آغاز امسال مساجد را مي سوزانند .
صبيح دولت  اسرائيل را مسئول کامل اين جنايات دانست به ويژه آنکه از شهرک نشينيان حمايت کامل مي کند و آنها را به جديدترين سلاحها مجهز کرده است و همواره مي کوشد بر جنايات آنان سرپوش گذارد .

صبيح بار ديگر بر خطرات سياسي شهرکسازي بر روند صلح و راهکار تشکيل دو کشور و ثبات در منطقه تأکيد و تصريح کرد سياست اسرائيل « اجراي جنگي باز عليه فلسطينيان است ».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار