تبریز/

تولید70 درصد انگورآذربایجانشرقی درشهرستان ملکان

مدير صنايع روستايي آذربایجانشرقی با اشاره به توليد 70 درصد انگور استان در ملكان از اين شهرستان بعنوان منطقه اي مستعد و خوش اب و هوا جهت ايجاد صنايع تبديلي و اشتغال پايدار ياد كرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، برنوامروز در جلسه كارگروه كشاورزي ملكان گفت: شهرستان ملكان از لحاظ صنايع تبديلي و سرمايه گذاري از توان بالاي برخوردار بوده و علاوه بر كشاورزي و صنايع تبديلي ، در صنعت طيور نيز مي تواند به قطب استان تبديل شود.

برنو مردم ملكان را بعنوان مردماني زحمت كش و كارشناسان جهادكشاورزي دانست و اظهار داشت: اكثر مردم اين شهرستان به شغل كشاورزي و بخصوص تاكداري مشغول بوده و اكثر كارشناسان جهادكشاورزي اين منطقه خود كشاورز و يا كشاورز زاده هستند.

وي با بيان اينكه جهادكشاورزي استان در نظر دارد اعتباراتي كه در برخي شهرهاي استان قابل جذب نيستند به شهرستان ملكان تخصيص دهد اظهار داشت شهرستان ملكان از لحاظ صنايع تبديلي و سرمايه گذاري از توان بالاي برخوردار بوده و علاوه بر كشاورزي و صنايع تبديلي ، در صنعت طيور نيز مي تواند به قطب استان تبديل شود.

برنو از استقرار سيستم ضد تگرك در باغات ملكان و عجب شير خبر داد و گفت اين سيستم سال گذشته خريداري شده و با استقرار آن جلو خسارات احتمالي به باغات و هدر رفت زحمات يكساله باغداران گرفته خواهد شد.

مدير صنايع روستايي استان در ادامه به صادرات محصولات غير نفتي كشورمان پرداخت و اظهار داشت در بحث صادرات غيرنفتي در نوع صادرات و بسته بندي محصولات بايد قوانين جديدي تدوين و اجرا گردد.

وي كاشت محصولات بر اساس نياز كشور را ضروري دانست و گفت:  متاسفانه در بازارهاي داخلي بلحاظ عدم برنامه ريزي ها مازاد مصرف داخلي داريم كه اين موضوع در پايين بودن قيمت محصولات كشاورزي و متضرر شدن كشاورزان نقش مهمي ايفا مي كند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.