زاهدان/ جانشین مرزبانی نیروی انتظامی؛

40درصد از مرزهای ایران با بهره گیری از فن آوری روز دنیا كنترل می شود

جانشین مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: 40 درصد از مرزهای كشور با بهره گیری از سامانه فن آوری روز دنیا كنترل می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان امیر 'احمد گراوند' روز چهارشنبه در سفر به سیستان و بلوچستان به منظور بازدید از آخرین اقدامات كنترلی و انسدادی مرزهای استان افزود: با توجه به برآوردهای صورت گرفته در ارتباط با نیاز هر استان مرزی، امسال با هدف گسترش واپایش الكترونیكی و اپتیكی نوار مرز اعتبار بسیار خوبی پیش بینی و تجهیزات لازم خریداری شده است كه در آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: با توجه به اینكه شرق كشور همواره یكی از نقاط حساس بوده است، حفاظت از آن اعتبارات ویژه ای را می طلبد بر همین اساس اعتبارات اختصاص یافته به مرزبانی سیستان و بلوچستان نیز نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

جانشین مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بیان كرد: كنترل مرزهای سیستان و بلوچستان به دلیل گستردگی از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: برطرف كردن خلاهای موجود در زمینه حفاظت از مرزهای جنوب شرق كشور در اولویت این ارگان قرار دارد.

وی تاكید كرد: با توجه به اشراف كامل مرزبانان سیستان و بلوچستان بر مرز امیدواریم بتوانیم آن طور كه شایسته است به مرزبانان این استان كمك كنیم تا بیش از پیش در كار خود موفق باشند.

گراوند با اشاره به اینكه مرزبانان با قدرت در مرزهای سیستان و بلوچستان حضور دارند افزود: افراد و گروه های مسلح غیرقانونی كه با حمایت مالی آمریكا و همدستانش چندین بار قصد ورود به خاك كشورمان از طریق مرزهای این استان را داشتند با اقدامات خوب و بموقع مرزبانی به درك واصل شدند.

وی ادامه داد: چندی پیش عناصر باقی مانده گروهك جندالشیطان با تلاش بموقع مرزبانان سیستان و بلوچستان در اجرای نقشه خود ناكام ماندند و مقدار زیادی مواد منفجره از آنان كشف شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.