همایش ملی تحول و بازنگری در آموزش فنی و مهندسی برگزار مي شود

 همایش ملی تحول و بازنگری در آموزش فنی و مهندسی در دانشگاه صنعتي اميركبير برگزار مي شود.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي دانشگاه صنعتي اميركبير : بررسی کمی و کیفی برنامه های تحصیلات تکمیلی ،‌استخراج شاخصهای مناسب برای تدوین الگوی بازنگری ، افزایش وزن پژوهش و تحقیقات در آموزش های مهندسی، ایجاد انعطاف در برنامه های تحصیلات تکمیلی، بازنگری و به روز رسانی برنامه های آموزشی و پژوهشی در راستای رفع نیازهای صنعت از محورهاي مورد بحث در اين همايش مي باشد.

بر این اساس همایشی برنامه ریزی گردید تا بتوان ضمن تحول در برنامه ریزی آموزشی رشته ای فنی و مهندسی و ترمیم رویکردهای تحقیق و پژوهش، به توسعه فناوری و پشتیبانی از تولید ملی در راستای پاسخ گویی به نیازهای جامعه و صنعت گام برداشت.
بازنگری برنامه های موجود، ایجاد برنامه های جدید و ارایه راه کارهای موثر در مقطع تحصیلات تکمیلی بر اساس نیازهای واقعی کشور و ایجاد انعطاف پذیری و ارتقای کیفیت در برنامه های درسی از اهداف دیگر این همایش می باشد.

گروه فنی و مهندسی وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري دارای اهداف همزمان بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت است. در بلندمدت به دنبال استقرار الگوی اسلامی ـ ایرانی دانش فنی و مهندسی در کشور و فرهنگ‌سازی آن در جهان است درحالی که درمیان‌مدت به پیشتازی دانش فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران در جهان و در کوتاه‌مدت به پیشتازی دانش فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اسلام توجه دارد.

این گروه تلاش دارد تا با بسیج نیروهای فکری و اجرایی متخصص و کارآمد جامعه، پیشبرد متناسب با اهداف کلان کشور و اسناد فرا دستی را در نوردد. از این رو در مسأله اصلی، فاصله بین وضع موجود با الگوی متناسب دانش فنی و مهندسی ترسیم شده است و در اولویت‌‌گذاری، به معیارها و شاخص‌های وضعیت ایران در کشورهای منطقه و جهان توجه شده است. این الگو دارای ویژگی‌های :مبتنی بر آزاد اندیشی و ایده‌پردازی استوار بر اندیشه جامعه اسوه ، ترکیب عرضه‌محوری و تقاضامحوری ، ترکیب برون‌مداری و درون‌مداری ، تلفیق آموزش، پژوهش و برنامه‌های اجرایی ، یادگیری از تجربیات بشری با شعار نه نفی مطلق و نه پذیرش مطلق است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار