سردار خراساني:

ايران طرح‌هاي سازندگي خود را صادر مي‌کند

رئيس سازمان بسيج سازندگي گفت: ما امروزه در حال صادر کردن طرح ‌هاي سازندگي به کشورهاي ديگر هستيم و عراق اولين کشوري است که در جهت اجراي اين طرح از سوي ما ياري مي‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار خراساني در مراسم افتتاحيه هفتمين دوره طرح هجرت 3 که به همت بسيج سازندگي و با همکاري وزارت آموزش و پرورش در هنرستان فجر برگزار شد، ضمن تشکر از بانيان اين طرح اظهار داشت: بعد از گذشت 10 سال از فعاليت بسيج سازندگي، مقام معظم رهبري از حضور جوانان ابراز خرسندي کرده اند که اين مسئله باعث خرسندي است.

وي با بيان اينکه نامگذاري طرح هجرت 3 به پيشنهاد رئيس جمهور در آبان ماه 84 مطرح شد؛ افزود: ما طرح هجرت 3 را در سال 84 در سراسر کشور آغاز کرديم که خوشبختانه در سال 85 به نحو چشمگيري پيشرفت داشت.

رئيس سازمان بسيج سازندگي با اشاره به اينکه شعار "همه با هم بسيج سازندگي" که شعار رهبر انقلاب نيز هست کاملاً عملياتي شده است، تأکيد کرد: با تجربه 7 ساله اي که از مديريت سازندگي در کشور دارم مي گويم که بهترين راه پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي طرح هجرت 3 است.

سردار خراساني بالاترين دستاورد طرح هجرت 3 را اردوهاي اين طرح که با حضور در محيط هاي آموزش و پرورش عملياتي شده است برشمرد و اظهار داشت: با مطالعه بر 50 کشور و مقايسه طرح آنها با طرح هجرت 3 مشخص شد که اين طرح، يک الگوي موفق براي جوانان در عرصه سازندگي است که آحاد مردم نيز در اين طرح مشارکت دارند.

وي پيوستن 4 هزار طلبه جوان و با نشاط به طرح هاي هجرت 3 در مدارس سراسر کشور را موفقيت آميز توصيف کرد و افزود: اين طرح از آموزش و پرورش دولت نهم شروع شد و افتخار مي کنيم که امروز در 9 عرصه ملي تعريف شده است.

رئيس سازمان بسيج سازندگي در ادامه، طرح بهسازي و مرمت 15هزار مدرسه و اردوهاي جهادي و حضور 50 هزار نفر در دورترين نقاط در کلاس هاي فني و حرفه اي را از کارهاي موفق طرح عرصه هاي 9 گانه خاطرنشان کرد: با اينکه در دولت هاي قبلي کلاس هاي فني و حرفه اي از فواصل دورتر از تهران ممنوع شده بود ولي هم اکنون در دولت نهم و دهم با همکاري و هماهنگي بسيج سازندگي، اين کلاس‌ها به دورترين نقاط نيز انتقال يافته است.

سردار خراساني با تفکيک بين پرکردن و غني کردن اوقات فراقت تصريح کرد: کاري که در آموزش و پرورش نهادينه شده گواه حرف ما هست؛ امروز 310 هزار دانش آموزدر طرح مرمت مدارس همکاري کرده اند و پيش بيني ما اين است که اين آمار از مرز 400 هزار نفر نيز در سال 91 بگذرد.

وي علاوه برطرح ماندگار به سازي و زيباسازي طرح هجرت 3 تصريح کرد: در سال 91 اردوهاي جهادي در محيز آموزش و پرورش با حضور جوانان دانش آموز از طرح هاي جهادي هم در داخل استان و هم خارج از استان پيش بيني شده و اين طرح يک گام جلوتر از طرح بهسازي است.

سردار خراساني گفت: با تجربه 7 ساله اي که از مديريت سازندگي در کشور دارم مي گويم بهترين راه پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، طرح هجرت 3 است.

رئيس سازمان بسيج سازندگي ادامه داد: اميدواريم اين طرح مورد حمايت قرار گيرد و معتقديم بهترين راه تربيت مديران آينده، همين طرح هجرت 3 است.

سردار خراساني افزود: حضور 2 ميليون و300 هزار نفر در روستاها براي برقراري 18 هزار کلاس جبراني، اوقات فراغت دانش آموزان اين مناطق را غني کرده است که اين طرح با مديريت بسيج فرهنگيان و البته در کنار مديران ورزشي و عقيدتي به نحو احسن اجرا شد.

وي در پايان، طرح هجرت 3 را يک طرح تثبيت شده دانست و با اشاره به توصيه مقام معظم رهبري به نوري المالکي(نخست وزير عراق) مبني بر راه اندازي نهضت سازندگي در عراق؛ خاطرنشان کرد: ما امروزه در حال صادر کردن اين طرح به کشورهاي ديگر هستيم و عراق اولين کشوري است که در جهت اجراي اين طرح با ارائه مشاوره از سوي ما ياري مي‌شود./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار