معاون نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای خبر داد:

صدور پروانه توزیع دو هزار و 800 بازی ایرانی و خارجی

معاون نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تهران از صدور دو هزار و 800 مجوز توزیع بازی‌های رایانه‌ای ایرانی و خارجی از بدو تاسیس بنیاد بازی‌های رایانه‌ای از سوی این معاونت خبر داد.

به گزارش سرويس فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، جواد امیری به تاریخچه 4 ساله بنیاد اشاره کرد و افزود: بنیاد بازی های رایانه ای همچنین برای 35 بازی ایرانی پروانه ساخت صادر کرده است.
به گفته وی، در دو سال اخیر نیز 15  پروانه فعالیت برای شرکت های بازی سازی صادر شده که این امر نشان از اهتمام بخش خصوصی به فعالیت در زمینه بازی سازی دارد .
معاون نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: تاکنون 6 مجوز جهت برگزاری مسابقات بازی های رایانه ای در سراسر کشور صادر شده که این مساله موجب پیشرفت چشمگیری در زمینه فرهنگی رسانه مهمی همچون بازی سازی خواهد بود.
امیری توضیح داد: ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی در صورت مشاهده تخلف از سوی شرکت های توزیع کننده، اقدام به جمع آوری بازی های رایانه ای غیرمجاز از سطح بازار می کند و سپس گزارشی به معاونت ارزشیابی و نظارت بنیاد ملی بازی های رایانه ای ارئه می دهد تا این نهاد نیز با متخلفین این حوزه برخورد قانونی داشته باشد .
وی تاکید کرد: واحد نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز در نمایشگاه غرفه‌ای خواهد داشت تا پاسخگوی تمام سوالات علاقه‌مندان به بازی های رایانه ای در خصوص نحوه دریافت پروانه ساخت، نحوه فعالیت شرکت های بازی سازی،  چگونگی صدور مجوز برگزاری مسابقه، ساخت بازی و توزیع آن در سطح بازار باشد .
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران از 6 تا 10 تیرماه از ساعت 10 تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود . /ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار