قوام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

روحيه ضداستعماري آمريكاي لاتين عامل تقويت روابط ايران با اين كشورها است

كارشناس مسائل بين‌الملل و استراتژيك گفت:‌ يکي از دلايل نزديكي روابط سياسي ايران و آمريكاي لاتين، ويژگي هاي ضداستبدادي حكومت و روحيه ضداستعماري مردم‌ اين کشورها است،

مصطفي قوام كارشناس مسائل بين‌الملل و استراتژيك در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با توجه به سفر دکتر احمدي‌نژاد به كشورهاي آمريكاي لاتين و تاثير آن در روابط سياسي اين كشورها با آمريكا، اظهار داشت: سياست كلي جمهوري اسلامي ايران، حمايت از كشورهايي است كه در تضاد و تقابل با سياست‌هاي استعماري هستند و اين امر جزو سياست كلان خارجي جمهوري اسلامي ايران، محسوب مي شود.

قوام افزود: بر اين اساس موثرترين كشورها، كشورهاي آمريكا لاتين هستند كه به نوعي نزديك‌ترين كشورها به آمريكا محسوب مي شوند و اگر ما با تدبير عمل كنيم مي‌توانيم تاثير بسيار زيادي بر كاهش حركت‌ها و تصميمات آمريكا با اين كشورها باشيم.

وي با بيان اينکه در ادوار مختلف آمريكا با توسل به شيوه‌هاي مختلف سعي در سرنگون كردن اين حكومت‌ها، يا آزار و اذيت روساي جمهور اين كشورها كرده‌، تصريح کرد: به جرات مي‌گوييم يكي از دلايل اصلي شكست آمريكا در آمريكاي لاتين، وجود روساي جمهوري است كه از طبقه مردم انتخاب شده‌اند و رويكرد ضداستعماري و استبدادي دارند. يكي ديگر از عوامل شكست آمريكا در كشورهاي آمريكا لاتين، پشتوانه مردمي با روحيه و با هدف و حضور به موقع ملت و مردم‌شان در صحنه بوده است.

كارشناس روابط بين‌الملل و استراتژيك با بيان اينکه يكي از دلايل نزديكي روابط سياسي ايران و آمريكاي لاتين، ويژگي هاي ضداستبدادي حكومت و روحيه ضداستعماري مردم‌شان است، خاطرنشان کرد: بين ايران و آمريكاي لاتين همكاري‌هاي اقتصادي كلان و سرمايه‌گذاري هاي متقابل انجام شده است. توليد هواپيماي بدون سرنشين پهباد كه با آموزش كارشناسان ونزوئلايي در ايران و توليد اين هواپيماها در ونزوئلا با كمك كارشناسان ايراني صورت گرفته، مي‌تواند يكي از مصاديق اين همكاري در سطح بالا و استراتژيك باشد. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار