دريادار سياري:

کشورهاي دنيا از تاكتيك عمليات‌هاي نيروي دريايي ايران مبهوت شده‌اند

فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: امروز اكثر كشورهاي دنيا متحير از تاكتيك عمليات‌هاي نيروي دريايي در بحث آزاد سازي كشتي هاي ربوده شده توسط دزدان دريايي هستند.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش در مراسم استقبال از ناوگروه نوزدهم نيروي دريايي ارتش، اعزامي به آب‌هاي آزاد گفت: امروز اكثر كشورهاي دنيا متحير از تاكتيك عمليات‌هاي نيروي دريايي در بحث آزاد سازي كشتي هاي ربوده شده توسط دزدان دريايي هستند.

وي با بيان اينكه ما براي برقراري امنيت منطقه نيازي به حضور نيروهاي بيگانه و فرا منطقه اي نداريم خاطر نشان كرد: نيروي دريايي ارتش بارها به استكبار جهاني ثابت كرده است كه با همكاري كشورهاي منطقه توانمندي ايجاد امنيت و آرامش در منطقه را دارد و اخيراً شاهد دفاع جانانه دريادلان اين نيرو از كشتي هاي نفتكش و تجاري در فاصله سه هزار كيلومتري سواحل داخلي بوديم.

دريادار سياري اذعان داشت: سه هزار كيلومتر نه! اگر لازم باشد براي دفاع وحفظ منافع و منابع ميهن عزيزمان و حمايت از عزت و شرف نظام مقدس جمهوري اسلامي سي هزار كيلومتر آن طرف تر هم وارد عمل مي شويم.

فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه ولايتمداري شما دريادلان باعث شده است ماموريتهاي بدين بزرگي را در درياهاي متلاطم به نحو احسن انجام دهيد، افزود : امروز نيروي دريايي ارتش تدابير ارزنده رهبري عزيز را با جان و دل اجرا مي كند و چه چيزي ارزشمندتر از به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس ايران در آبهاي دور است.

دريادار سياري با تاكيد بر اينكه امروز شعار راه ما، راه حسين (ع) است پشتوانه و هدف تك تك دريادلان و سرلوحه تمام كارهاي ما در نيروي دريايي است تصريح كرد : به سبب همت، غيرت، دانش، مهارت، تلاش، ايمان، بصيرت و خصوصاً ولايتمداري شما كاركنان نيروي دريايي راهبردي است كه امروز اين نيرو با افتخار و اقتدار در دنيا مي درخشد.

وي ادامه داد: نيروي دريايي ارتش تنها به عنوان يك نيروي نظامي نيست بلكه چرخه اقتصاد كشور امروز بوسيله اين نيروي راهبردي تأمين مي شود كه به واسطه حضور مقتدرانه خود در آبهاي آزاد و بين المللي از منافع و منابع ملي دفاع كرده و امنيت خطوط مواصلاتي و كشتيراني را برقرار مي كند.

فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه امروز نگاه بلند و انگشت اشاره فرماندهي معظم كل قوا دريا و لزوم اقتدار نيروي دريايي را نشانه رفته است تصريح كرد: همه ما بايستي در راه اعتلاي اين نيروي ارزشمند كمافي السابق كمر همت ببنديم، گرچه تاكنون با حضور در مجامع مختلف كشور اعم از هيئت دولت، صحن علني مجلس، كميسيون امنيت ملي و مراكز آموزش عالي كشور سعي شده است اهميت دريا و نيروي دريايي براي مسئولان تشريح شود ولي اين مقوله همچنان نيازمند تلاش و خدمت صادقانه آحاد كاركنان نيروي دريايي ارتش است تا به حلقه گمشده اقتدار دريايي برسيم.

وي در پايان اذعان داشت: دستيابي به حلقه گمشده اقتدار دريايي كشور موجب آن خواهد شد تا علاوه بر تحقق تدابير داهيانه مقام معظم رهبري، با كشف منابع خدادادي كه هنوز در كف درياها آرميده اند كشور به رشد و تعالي برسد و در همه زمينه ها پيشرفت كند.

گفتني است ناوگروه نوزدهم نيروي دريايي ارتش متشكل از ناوشكن جمهوري اسلامي ايران البرز و ناو لجستيكي جمهوري اسلامي ايران بوشهر، پس از 86 روز دريانوردي در درياهاي متلاطم با افتخار به كشور بازگشت.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار