اراك/

آمار زندانیان تحت قرار زندان‌های استان مرکزی کاهش یافت

رئیس کل دادگستری استان مرکزی از کاهش آمار زندانیان تحت قرار زندان‌های استان به 600 نفر خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌السلام والملسمین حکمت‌علی مظفری امروز در اراک اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم قابل پیگیری در دستگاه قضایی استان بررسی وضعیت زندان است که در سال گذشته در راستای کاهش جمعیت زندانیان مصوبات خوبی در استان به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 14 جلسه به منظور بررسی وضعیت زندانیان در هیئت بررسی وضعیت زندانیان استان تشکیل شد، تصریح کرد: از ابتدای تشکیل این هیئت تعداد افراد تحت قرار در زندان‌ها یک هزار و 375 نفر بود که در پایان سال گذشته به 963 نفر و در دو ماهه گذشته به 600 نفر کاهش یافت.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه با مصوبات این هیئت بیش از 50 درصد از آمار زندانیان تحت قرار استان کاسته شده است، ادامه داد: هم اکنون چهار هزار زندانی در زندان‌های استان به سر می‌برند.

به گفته وی همچنین با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی کمیسیون عفو طی سال 90 پرونده 182 نفر در این کمیسیون مورد رسیدگی قرار گرفت که با 85 مورد درخواست عفو موافقت شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم خاص گفت: با راه اندازی این ستاد و تصمیم‌گیری‌های بسیار خوبی که در زمینه پیشگیری از جرایم متعدد از جمله سرقت‌ احشام، سرقت سیم برق و سرقت مسلحانه صورت گرفت در دو سال اخیر شاهد کاهش سرقت مسلحانه در استان بودیم./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.