تنها سه روز برای سوخت گیری کارت هوشمند سوخت باقی مانده است

مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران گفت: ما پاسخگوی از دست رفتن سهمیه سوختی کارت سوخت آن دسته از کسانی که بنا به هر دلیلی نتوانند تراکنش را انجام دهند، نخواهیم بود.

جليل سالاري مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران، در  گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت:از زمان اطلاع رسانی توسط رسانه مردم استقبال خوبی کردند تا جایی که شاهد 95 درصد تراکنش در جایگاه ها بودیم تنها یک درصد باقی مانده است و امیدواریم تا پایان خرداد ماه مراحل سوخت گیری را انجام دهند.
مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران، تصریح کرد: از آنجا که سامانه جدید از اول تیرماه فعالیت خود را شروع می کند باید تا پایان خرداد ماه یکبار سوخت گیری  را انجام گیرد در غیر این صورت شرکت ملی پخش فراوردهای نفتی پاسخگوی کسانی که بنا به هر دلایلی نتوانند مراحل سوخت گیری را انجام دهند نخواهد بود.
سالاری از از شكستن تحريم واردات بنزين نوع 100 خبر داد و افزود: اين نوع بنزين كه مورد نياز هواپيماهاي آموزشي و سمپاشي است، پيش از اين وارد مي‌شد كه اكنون توليد آن در كشور ممكن شده است.
وي همچنين با تاكيد بر استفاده از سوخت‌هاي غيرفسيلي مانند اتانول و متانول در سبد سوخت كشور گفت: چهار درصد توليد سوخت مورد نياز دنيا، سوخت توليد اتانول است كه اين صنعت سبز نيز در كشور بايد ايجاد شود.
‌سالاري با اشاره به طرح پايلوت توليد بنزين اتانول‌دار با حجم پنج درصد، گفت: با اجراي اين طرح ايران نيز به جرگه كشورهاي استفاده‌ كننده از سوخت‌هاي غيرفسيلي خواهد پيوست.
مديرعامل شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران با اشاره به اينكه در راستاي سياست‌هاي نظام بايد ظرفيت ذخيره‌سازي سوخت مايع به 80 روز افزايش يابد، گفت: در حال حاضر ميانگين ذخيره‌سازي كشور بين 50 تا 60 روز است.
به گفته وي در حال حاضر حجم ذخيره‌سازي كل كشور 11.5 ميليارد ليتر است كه بايد اين عدد به 16 ميليارد ليتر تا پايان برنامه پنجم توسعه ارتقا يابد و امیدواریم تا پايان امسال 1.1 ميليارد ليتر به ظرفيت ذخيره‌سازي سوخت مايع كشور افزوده مي‌شود./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار