بانک مرکزي:

2.3 ميليون سکه بهار آزادي در راه بازار

بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران اعلام کرد : حدود دو ميليون و سيصد هزار قطعه سکه پيش فروش شده تمام بهار آزادي سر رسيد شده است و تا هفته هاي آينده روانه بازار مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مدير اداره بررسيها و سياستهاي اقتصادي بانک مرکزي گفت: درپنج مرحله پيش فروش سکه بهار ازادي که از بهمن سال گذشته انجام شد، در مجموع 9 ميليون و سيصد هزار قطعه سکه تمام بهار آزادي پيش فروش شده و تاکنون شش ميليون و سيصد هزار قطعه از ان سررسيد شده است.
پيمان قرباني افزود : پنج ميليون وهفتصد هزار قطعه سکه بهار ازادي معادل 91 درصد سکه هاي سررسيد شده تا کنون تعيين تکليف شده است.
اين مقام مسئول در بانک مرکزي گفت :‌ از مجموع سکه هاي سررسيد شده معادل 57.5 درصد ، سکه دريافت شد و 33.5 درصد نيز از ابزارهاي جايگزين استفاده شده است .
وي بيشترين استفاده کنندگان از ابزارهاي جايگزين را مربوط به پيش خريداران مرحله دوم (پيش خريداران با قيمت 627 هزار تومان ) اعلام کرد و افزود : 67.5 درصد پيش خريداران مرحله دوم به جاي دريافت سکه از ابزارهاي جايگزين به ويژه اوراق گواهي سپرده با نرخ سود 24 درصد استفاده کرده اند.
مدير اداره بررسيها و سياستهاي اقتصادي بانک مرکزي با تاکيد بر تعهد اين بانک تا واگذاري آخرين سکه هاي پيش فروش شده گفت : برخي از پيش خريداران سکه که زمان تحويل سکه آنان فرا رسيده است ، هنوز براي دريافت يا تعيين تکليف ان مراجعه نکردند و با ادامه اين روند پيش بيني مي شود عمليات واگذاري سکه هاي پيش خريد شده تا پايان سال ادامه داشته باشد.
قرباني افزود : از سه ابزار جايگزين سکه هاي پيش خريد شده فقط دريافت گواهي سپرده با نرخ سود جديد 20 درصد  باقي مانده است.
نرخ سود اين اوراق پيش تر  24 درصد بود./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار