تبریز/

ورني بافي براي بسیاری از خانواده های كليبري ايجاد شغل كرده است

هنرمند رشته ورني بافي آذربايجان شرقي با تأكيد بر جايگاه ويژه ورني بافي در استان، از امرار معاش بسیاری از خانواده های شهرستان كليبر از طريق فعاليت در اين رشته صنايع دستي خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز،  مرادي تأكيد كرد: ورني بافي جزء رشته هاي هنري درآمد زا و اشتغال آفرين استان است كه با حمايت هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، زمينه توسعه هر چه بيش تر فعاليت عموم علاقه مندان در آن فراهم آمده است.

وي با اشاره به سابقه 36 سال فعاليت حرفه اي خود در اين رشته، بر اهميت گسترش ورني بافي در استان به ويژه روستاهاي محروم و فاقد شرايط استفاده از صنعت كشاورزي تأكيد كرد.

اين هنرمند ورني باف، طراحي خاص ورني هاي موجود در استان آذربايجان شرقي را از دلايل وجود بازار قابل توجه فروش اين محصول هنري در استان و ساير استان ها اعلام كرد و يادآور شد: روستائيان و تجار از جمله اقشاري هستند كه از محل فروش محصولات اين هنر امرار معاش مي كنند.

مرادي با اشاره به استقبال كم نظير مردم از غرفه هاي آذربايجان شرقي در نمايشگاه سراسري تخصصي- صادراتي صنايع دستي تهران افزود: با توجه به حضور هنرمندان استان در اين نمايشگاه، به حق مي توان غرفه هاي صنايع دستي استان آذربايجان شرقي را نمونه ترين غرفه در بين ساير استان ها انتخاب كرد.

وي با اشاره به حمايت هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي از رشته ورني بافي، برگزاری نمایشگاه های متعدد ، ايجاد تسهيلات خاص و حمايت هاي مالي و معنوي را اصلي ترين عامل پيشرفت اين رشته در استان عنوان كرد.

مرادي استقبال مردم از غرفه ورني بافي را در نمايشگاه سراسري صنايع دستي تهران خوب توصيف كرد و از فروش و معرفي اين محصول در نمايشگاه ابراز خرسندي كرد.

اين هنرمند رشته ورني بافي با بيان اينكه برگزاري چنين نمايشگاه هايي تأثير بسزايي در معرفي صنايع دستي استان دارند، افزود: فعاليت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان در حضور در نمايشگاه ها و ايجاد شرايط مناسب براي هنرمندان شايسته قدرداني است./ب

گفتني است، مرسل مرادي از فعالان و هنرمندان رشته ورني بافي، از جمله هنرمنداني است كه با حضور در نمايشگاه هاي سراسري تخصصي – صادراتي صنايع دستي تهران، در غرفه فروش به عرضه محصولات ورني بافي مي پردازد. #

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.