اختصاصی/

آشنایی با 7رییس جمهور الکلی آمریکا

آیا می دانستید که اشخاصی همچون باراک اوباما یا ریچارد نیکسون به نوعی الکلی حساب شده و از حجم بالایی از این نوشیدنی ها استفاده می کردند و می کنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مصرف الکل در جوامع غربی برای قرون بسیار طولانی رواج داشته است و الکلی بودن یا به اعبارتی اعتیاد به الکل مسئله عجیبی در بین مردم مغرب زمین نیست. اما زمانی که پای اهالی سیاست به میان میآید بسیاری سعی می کنند تا از الکل کناره بگیرند تا وجه خود را حفظ کنند. بعضی در این راه موفق بوده و بعضی نیز موفق نیستند. در این مطلب قصد داریم تا شما را تعدادی از روسای جمهور الکلی آمریکا آشنا کنیم.



جان آدامز
دومین ریس جمهور آمریکا بین سالهای 1789 تا 1797 از جمله همراهان افرادی همچون توماس جفرسن و جرج واشنگتن در آغاز تشکیل کشوری به نام ایالات متحده آمریکا بود. این ریس جمهور آمریکا یک شراب خوار افراطی بود که بر اساس شهادت اطرافیانش در وعده صبحانه نیز الکل مصرف می کرد.



فرانکلین دی روزولت
نام روزولت با وقایع بسیاری در تاریخ آمریکا گره خورده است. رکورد اقتصادی در دهه 30، روی کار آمدن هیتلر و آغاز جنگ دوم جهانی از جمله مسائل مهمی بود که روزلت با آن درگیر بود. ظاهرا این ریس جمهور آمریکایی تنها راه کنار آمدن با این مشکلات را الکل می دیده است. به اعتراف نوه او، وی یک شراب خوار قهار بود.



جیمز بیوکنن
پانزدهمین ریس جمهور آمریکا که هم عصر ناصرالدین شاه قاجار در ایران بود یکی از معروف ترین روسای جمهور آمریکا در زمینه شراب خواری بود. معروف است که وی همیشه معتقد بود که شیشه شراب وی کوچک است و او به شیشه ای بزرگتر نیاز دارد.



اولیسیس گرانت
هیجدهمین ریس جمهور آمریکا که دارای یک گذشته نظامی بوده و سابقه شرکت در جنگهای داخلی را داشت در سال 1868 میلادی به ریاست جمهوری آمریکا رسید. وی از زمان خدمت نظامی خود عادت به نوشیدن مقدار زیادی الکل داشت و در نهایت همین مسئله او را به سرطان حنجره مبتلا کرده و به مرگ او منجر شد. او در سال 1885 و در حالی که از سال 1877 بازنشته شده بود به علت سرطان حنجره درگذشت.



مارتین ون بورن
هشتمین ریس جمهور آمریکا، که در یک خانواده مهاجر هلندی به دنیا آمده بود اولین ریس جمهور آمریکا بود که پس از استقلال آمریکا از استعمار انگلستان متولد شده بود. او از سن 25 سالگی به نوشیدن شراب پرداخت و نکته جالب در مورد او این است که وی می توانست به راحتی حالت مستی خود را پنهان کند.



ریچارد نیکسون
این ریس جمهور آمریکا از حزب جمهوری خواه یکی از نزدیکترین دوستان و همراهان شاه مخلوع ایران، محمد رضا پهلوی بود که با انتشار خبر رسوایی واترگیت در سال 1974 شدیدا به الکل وابسته شد. بنا بر مشاهدات نزدیکان وی، نیکسون در زمان بالا گرفت این ماجرا حجم مصرف خود را شدیدا افزایش داد و پس از برکناری از ریاست جمهوری خود و خانواده اش برای مدتها از مقابل دیدگان عموم خارج شدند. مشکل الکلی نیکسون در زندگینامه اش به قلم " استیفن امبروز " فاش شد.



باراک اوباما
و اما می رسیم به ریس جمهور فعلی آمریکا که به عنوان اولین ریس جمهور سیاه پوست در این کشور شناخته می شود. انتشار یک گزارش در سال  2010 میلادی در زونامه دیلی میل، چاپ لندن فاش کرد که پزشکان اوباما به دلیل افزایش بیش از حد فشار و کلسترول خون از او خواستند تا مصرف الکل و همچنین سیگار را کاهش دهد./ ق پ

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
رییس جمهوری که معتاد باشه معلومه عاقبتش چی میشه
آخرین اخبار