مقدم فر در تحليل مواضع چند گانه سران اصلاحات؛

امروز جنبش سبزي وجود ندارد که خاتمي آن را قبول داشته يا نداشته باشد

مدير عامل سابق خبرگزاري فارس با بيان اينکه مواضع اخیر چهره‌های اصلاح‌طلب از جمله محمد خاتمی، تاکتيکي برای بازگشت به قدرت است،گفت:امروز جنبش سبزي وجود ندارد که خاتمي آن را قبول داشته يا نداشته باشد.

حميدرضا مقدم فر کارشناس مسائل سياسي درگفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران پيرامون مواضع دوگانه سران اصلاحات در چند ماه اخير گفت: مواضع و رفتارهاي کنوني اصلاح طلبان با گذشته داراي پارادوکس است که از دل آن تنها بي‌صداقتي و چند‌رنگي خارج مي‌شود.
   
وي به فراز و نشيب‌هاي اصلاح طلبان درچند سال اخير اشاره کرد و بيان داشت: اصلاح طلبان مستحق امانت‌داري مردم درعرصه سياسي نيستند چرا که در زمان مناسب براي ايستادگي مقابل دشمنان مرزبندي دقيقي اتخاذ نکردند.
 
اين کارشناس مسائل سياسي با اشاره به مرزبندي اخير سيد محمد خاتمي با جريان فتنه 88 افزود: تا پيش از اين خاتمي و همفکرانش حتي براي يک بار هم حاضر به مرزبندي با فتنه گران نشدند و تا جايي پيش رفتند که حتي حاضر به مزربندي با مواضع امپرياليسم و شيطان بزرگ نشدند اما اکنون در آستانه انتخابات رياست جمهوري مواضع چند گانه از سوي اين جريان ديده مي‌شود.
 
وي تصريح کرد‌: اعلام مرزبندي اصلاح طلبان مبني براينکه قصد براندازي نظام را ندارند و همسو با دشمن نيستند جاي خوشحالي دارد اما به دليل اينکه احساس مي‌شود مواضع آنها تاکتيکي مقتضي بر شرايط روز است، پذيرش آن دشوار است.
 
مديرعامل سابق خبرگزاري فارس با بيان اينکه مردم نمي‌توانند به راحتي موضع گيري‌ها اخير اصلاح‌طلبان را بپذيرند، گفت‌: ‌مردم احساس مي کنند به دليل در پيش‌رو بودن انتخابات رياست جمهوري، اصلاح طلبان براي تصاحب مجدد عرصه قدرت و رياست‌طلبي اينگونه رفتار مي‌کنند لذا وجود اين احساس اعتماد به جريان اصلاحات را محال کرده است.
 
مقدم فر به اختلاف دروني اصلاح طلبان اشاره و اذعان داشت: در داخل جريان اصلاح طلبي صداي واحدي به گوش نمي رسد چرا که عميقا دچار اختلاف و چندگانگي هستند.
 
وي با بيان اين مطلب که نظرات عبدالله نوري مخالف مواضع خاتمي است، ادامه داد: اصلاح طلبان به جمع‌بندي واحدي نرسيدند و اختلاف نظر مبني بر ليدر بودن خاتمي  ميان آنان وجود دارد همچنين نسبت به ايجاد شوراي اداره کننده، پذيرش نظام جمهوري اسلامي ايران ومعرفي کانديداها در سطح معيني اختلاف نظر دارند.
 
* وجود سه گانگي ميان مواضع جريان اصلاحات

وي تأکيد کرد: اختلاف بين خاتمي، موسوي خوئيني‌ها، عبدالله نوري يک سه گانگي بين موضع اصلاحات ايجاد کرده است.

اين کارشناس مسائل سياسي درباره تبري جستن خاتمي از جريان فتنه سبز بيان داشت: امروز جنبش سبزي وجود ندارد که خاتمي آن را قبول داشته يا نداشته باشد.

مقدم فر با ذکر اين نکته که عبدالله نوري همچنان بر مواضع فتنه‌گرانه خود تأکيد دارد، عنوان کرد: مواضع نوري تأسف‌برانگيز است و بيش از‌اين انتظاري از وي نداريم.
 
مقدم فر اظهار داشت: با وجود اين تعارض‌ها، اصلاح طلبان در تلاشند که با اعلام حيات سياسي جريان خود را داراي رهبر واحد و مواضع يکسان جلوه دهند اما خوئيني‌ها، نوري، خاتمي و غيره به گونه‌اي جداگانه داعيه دار جريان اصلاحات هستند.
 
اين کارشناس مسائل سياسي تلاش اصلاح طلبان براي ورود به عرصه سياسي را صرفا دستيابي به قدرت دانست و خاطرنشان کرد: تلاش اصلاح طلبان براي ورود به عرصه سياسي درجهت جنگ قدرت است نه خدمت به مردم و تلاش آنها برای تطهير عملکرد گذشته خود و اظهارات ضد و نقيض آنان در راستاي مهيا شدن بستري براي بازگشت به عرصه قدرت است./س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار