"بهمن دري" در دومين يادآوره ايثارگران صنعت چاپ:

گردش‌ مالي صنعت چاپ كشورمان جايگاه ضعيفي دارد

گردش مالي صنعت چاپ در جهان يك تريلون دلار بوده كه در اين ميان سهم كشور ما از اين گردش مالي در جهان ضعيف و اندك است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دومين يادواره ايثارگران صنعت چاپ كه امروز در موزه شهدان انقلاب اسلامي و با حضور بهمن دري،معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و روساي اتحاديه‌ها و صنف‌هاي كارخانه‌داران، صحافان و ليتوگرافان كشور برگزار شد.
بهمن دري گفت:اگر انجمن‌ها،تشكل‌ها و صنف‌هاي مختلف را در صنعت چاپ داريم من آرزو مي‌كنم كه همه آنها را در قالب يك اتحاديه وزير يك پرچم بزرگ ببينم البته اين مسله به اين مفهوم نيست كه همه آنها بايد داراي يك سليقه و عقيده مشترك باشند؛بلكه به مفهوم آن است كه شاهد هم افزايي،هم زباني و همدلي بيشتر ميان اين  عزيزان، باشيم.
وي ادامه داد:با توجه به سياست معاونت فرهنگي بر همدلي و هم افزايي ميان صنوف مختلف تقويت در بخش مصنوعي را نيز داشته باشيم؛زيرا اگر بخش خصوصي بتواند صنعت چاپ را به قله‌هاي رفيع موفقيت برساند ما نيز مي‌توانيم بسياري از آئين‌نامه‌ها و قانون‌ها خود را به نحو بخش خصوصي تغيير بدهيم.
دري اظهار داشت:‌ما در معاونت فرهنگي شوراي سياست‌گذاري صنعت چاپ را كه آرزوي بسياري از افراد در اين صنعت بوده است را بنيان گذاشتيم كه بايد به تقويت اين شورا اهتمام ورزيم.
معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد:راهبر كلان فرهنگي ما اين است كه همدلي و هم افزايي را در ميان صنوف مختلف افزايش دهيم همچنين اهميت و ارزش صنعت چاپ را به مسئولان بشناسانيم.
وي خاطر نشان كرد:گردش مالي صنعت چاپ در جهان يك تريلون دلار است كه در اين ميان سهم كشور ما بسيار كم و اندك است،بايد در صنعت چشم‌انداز كشور نفر اول منطقه در اين حوزه شويم بنابراين براي رسيدن به اين هدف جايگاه اين صنعت را در ميان مسئولان افزايش دهيم.
احمد ابوالحسني،دبير دومين يادواره ايثار گران صنعت چاپ گفت:براي برگزاري اين يادواره علاوه بر برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته كتابي را تهيه‌كرده‌ايم كه امروز رونمايي مي‌شود.
اگر چه در آن به تمامي ابعاد بزرگان اين صنعت پرداخته نشده،اما برشي از زندگاني آنان را بازنمايي كرده است.
همچنين10 فيلم راجع به آزادگان و ايثارگران صنعت نشر تهيه كرده‌آيم و يك پوستر ويژه را كه نمادي از ايثارگران است را آماده ساخته‌ايم كه به صورت دائمي از آن استفاده مي‌شود.
ابوالحسني خاطرنشان كرد:تنديس ويژه‌اي را براي گراميداشت اين عزيزان طراحي كرده‌ايم كه امروز به خانواده آنها تقديم مي‌شود.
همچنين "يوسف افراد" رئيس دفتر چاپ وزارت ارشاد اسلامي گفت:برپايي اين مراسم گواهي بر حضور پررنگ ايثارگران صنعت چاپ در صحنه‌هاي مختلف است و در واقع اين يادواره يك اقدام ارزشي و معنوي براي بزر گداشت خانواده ايثارگران محسوب مي‌شود.
وي ادامه داد:‌اولين هدف ارزيابي اين نمايش،اداي دين به اين عزيزان بوده و هدف دوم نيز تاكيد بر ارزش هاي آفريده شده توسط اين عزيزان است،اميدوارم بتوانيم با تعامل و همكاري نقش صنعت چاپ را در اقتصاد كشور و در توسعه صادرات غير نفتي تبيين كنيم.
وي خاطرنشان كرد:‌اين همايش دومين همايش در رابطه با ايثارگران صنعت چاپ است و ما در پي اين هستيم كه روند برگزاري آن مستند سازي شود.
گفتني است؛علي فاضلي،رئيس مجمع صنوف توليدي و خدمات فني تهران نيز در مورد صنعت چاپ به ايراد سخنراني پرداخت./ه

برچسب ها: صنعت ، چاپ ، دری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار