تبریز/

کارخانه ذوب آهن سونگون باید جزو طرح های مهر ماندگار شود

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت:مهمترین خواسته مردم شهرستان ورزقان ایجاد کارخانه ذوب در آن است و این طرح باید جزو پروژه های مهر ماندگار دولت دهم تعریف می شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، اللهویردی دهقانی   در جلسه شورای اداری شهرستان ورزقان با بیان این مطلب گفت: ایجاد این کارخانه موجب جذب سرمایه گذار در این شهرستان می شود و توسعه و پیشرفت آن را در بر دارد.

وی اظهار داشت: دولت درصدد است تا فاز دوم تغلیظ را در مجتمع معدنی مس سونگون راه اندازی نماید که با وضع کنونی جاده ورزقان و تردد خودروهای سنگین در این محور شاهد تصادفات مرگبار برای شهروندان عزیز و مسافران هستیم که با راه اندازی این فاز و افزایش چند برابری تردد خودروها افزایش کشت و کشتار ناشی از سوانح رانندگی را شاهد خواهیم بود.

 نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهار آب های سطحی شهرستان ورزقان باید از اولویت کارهای مسئولان  این شهرستان باشد چرا که توسعه صنعت و کشاورزی در ورزقان بسته به تامین آب برای مصارف مربوط دارد.

دهقانی توجه به تکمیل سدهای مسقران ، حاجیلار و آغبلاغ را خواستار شد و افزود: متاسفانه کار این ها سدها یا کند پیش می رود یا متوقف شده و در برخی موارد خبرهایی از احتمال حذف سد مورد نظر شنیده می شود.

وی ابراز داشت: نه تنها این سدها باید اجرا شوند بلکه باید پروژه انتقال آب از ارس به این شهرستان   به عنوان یک شهرستان هم مرز با این رودخانه نیز مورد بررسی  قرار گیرد تا نیازهای آتی برای توسعه ورزقان تامین شود.

 نماینده مردم  ورزقان و خاروانا همچنین گفت: امکانات رفاهی لازم برای مسافران این شهرستان به عنوان یکی از قطب های گردشگری استان به شکل مناسبی فراهم نیست و مبادی ورودی نیازمند ساماندهی از نظر تامین تامین نمازخانه ، سرویس های بهداشتی و شیفت بندی جایگاه های سوخت است.

دهقانی افزود: متاسفانه به علت شبانه روزی نبودن جایگاه های سوخت، مسافران با تامین گازوئیل و بنزین دچار مشکل می شوند.

وی در ادامه تسریع در ایجاد جایگاه سی ان جی این شهرستان را نیز خواستار شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.