بيرجند/

بهره‌برداری از پروژه بیوگاز در خراسان‌جنوبی

پروژه بیو گاز با اعتباری بالغ بر 80 میلیون تومان در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛حبیب‌الله شریفی اظهار داشت: پایداری حیات در گرو خاک سالم، بیایید تخریب سرزمین را مهار کنیم شعار جهانی استه امسال برای مقابله با بیابان زدایی است .

وی بیابان‌زایی را یکی از سه چالش عمده قرن 21 عنوان کرد و افزود:‌ هر ساله مراسمی برای گرامیداشت 17 ژوئن که روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی است، برگزار می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌ جنوبی به پروژه‌های افتتاحی این مجموعه همزمان با روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی اشاره کرد و گفت: یکی از این پروژه‌ها طرح بیوگاز است که در محدوده طرح ترسیب کربن به بهره‌برداری می‌رسد.

شریفی همچنین از افتتاح طرح تلمبه بادی در استان خبر داد و افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر چهار میلیون و 500 هزار تومان آماده افتتاح قرار گرفته است که کمک زیادی به کشاورزان و دامداران برای استفاده از آب چاه‌های دامداری و کشاورزی می‌کند.

وی ادامه داد: مراسم افتتاح این پروژه‌ها در روستای "گزدز" سربیشه که در منطقه اجرای طرح ترسیب کربن قرار دارد، با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌ جنوبی از افتتاح حمام خورشیدی در روستای مذکور خبر داد و گفت: هر سه پروژه افتتاح شده در این هفته با استفاده از انرژی‌های پاک است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.