پيشرفت 85 درصد مرحله دوم طرح توسعه پالايشگاه لاوان

مرحله دوم طرح بهبود فرآيند و بهينه سازي ظرفيت توليد پالايشگاه لاوان با 85 در صد پيشرفت تا پايان شهريور به بهره برداري مي رسد .

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بهره برداري کامل از اين طرح ، توليد بنزين  در اين پالايشگاه روزانه از يک ميليون ليتر به 2 ميليون و 800 هزار ليتر افزايش مي يابد .
مجري طرح توسعه و بهينه سازي پالايشگاه لاوان گفت : هدف از اجراي اين طرح افزايش کمي و کيفي توليدات و ميزان پالايش نفت خام و حفاظت محيط زيست است .
محمد علي دادور افزود : با راه اندازي واحد گوگرد سازي و استحصال 30 تن گوگرد موجود در  گازوئيل ، ميزان گوگرد پخش شده در محيط زيست  از 10 هزار پي پي ام به 50 پي پي ام کاهش مي يابد که با استانداردهاي اروپا برابري مي کند .
توليد يک ميليون ليتر سوخت جت و افزايش توليد گاز مايع ال پي جي از 30 به 200 تن در روز از دستاوردهاي بهره برداري از مرحله دوم طرح توسعه و بهينه سازي پالايشگاه لاوان است .
بنزين و فرآورده هاي توليدي در پالايشگاه لاوان برابر با استانداردهاي يورو4 اروپا است وقابليت عرضه در بازارهاي جهاني را دارد.
مجري طرح توسعه و بهينه سازي پالايشگاه لاوان هزينه اجراي طرح توسعه را 500 ميليارد تومان اعلام کرد و گفت : 78 ميليارد تومان آن در مرحله نخست هزينه شده است .
اين مرحله از طرح ارديبهشت پارسال با حضور مير کاظمي وزير نفت کشور به بهره برداري رسيد.
افزايش پالايش نفت خام از 30 به 50 هزار بشکه و نفت گاز از يک ميليون به 2 ميليون و 750 هزار ليتر در روز از نتايج بهره برداري از مرحله نخست طرح توسعه و بهينه سازي پالايشگاه لاوان بود .
اين پالايشگاه به لحاظ توليد فرآورده هاي نفتي هشتمين پالايشگاه کشور است .
در کشور9 پالايشگاه توليد فرآورده هاي نفتي  وجود دارد .
پالايشگاه لاوان از سال 1355 با ظرفيت تصفيه روزانه 20 هزار بشکه نفت خام آغاز بکار کرد.
جزيره لاوان در 360 کيلومتري بندرعباس در آبهاي خليج فارس در نزديکي جزيره کيش واقع است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار