تازه‌ترين گفتگو با كارگردان فيلم "كلاه پهلوي" را بخوانيد

تمامي 3000 هزار دقيقه "كلاه پهلوي" را با شرايط سخت و دعا و توكل به خداوند متعال ساختم.

ضياءالدين دري، كارگردان كلاه پهلوي در خصوص روند و زمان توليد اين مجموعه، در گفتگو به خبرنگار حوزه تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: "كلاه پهلوي" از 15تير 1388 كليد خورده ولي در طي 36 ماه كار ما طول كشيد.
وي افزود: گاهي به دليل كمبود بودجه كافي، مجبور به ساخت و ساز دكور مي‌شويم تا فضا به آنچه كه در ذهن ما و مطابق با درام است، نزديك شود.
وي ادامه داد: با همه اين اوصاف، كار 2 سال تعطيل شد و پس از شروع مجدد ما با دستمزد بازيگران مواجه شديم چون بعد از 2 سال وقفه، تقاضاي دستمزد بالاتري از ما داشتند.
دري اظهار داشت: ما با دعا تمام سكانس‌هاي اين مجموعه را ساختيم و اميد داريم به عنوان يك كار الف ويژه، مورد توجه مخاطبان قرار گيرد.
اين كارگردان در خصوص سكانس‌هاي خارج از كشور افزود: حدود 4 قسمت از اين مجموعه توسط بازيگران خارجي و در فرانسه انجام شد كه دوبله آن در واحد دوبلاژ سيما به پايان رسيد و به اميد خدا از شبكه جام جم به زبان اصلي و بازيرنويس فرانسوي و انگليسي پخش خواهد شد.
دري با اشاره به اينكه اين مجموعه فقط به شخصيت "رضاخان" نمي‌پردازد، گفت: كلاه پهلوي، تاثيرات 12 سال زندگي مردم در دوران رضاشاه را به تصوير مي‌كشد و به تمامي اتفاقات آن دوره اعم از بي‌حجابي و ورود كلاه فرنگي و شاپويي و بسياري از مسائل ديگر مي‌پردازد.
وي خاطرنشان كرد: ما 3000 دقيقه از مجموعه كلاه پهلوي را ضبط كرده ايم كه با توجه به لحظه‌ها و روز‌هاي سخت كاري،اميد به ديده‌شدن آن از سوي مخاطب را داريم.
گفتني است، فيلمبرداري مجموعه كلاه پهلوي تا 10 روز ديگر به پايان مي‌رسد.
گفتني است، مجموعه كلاه پهلوي به اتفاقات دوران رضا شاه مي‌پردازد و داريوش فرهنگ، امين حيايي، گوهر خيرانديش، داريوش كاردان، شقايق فراهاني، رضا كيانيان،‌ فرهاد آئيش، محمد رضا شريفي نيا، مريلا زارعي، عباس اميري، آناهيتا نعمتي، داود رشيدي، بيوك ميرزايي، نادر سليماني، نيلوفر خوش‌ خلق، سيروس گرجستاني، بخشي از بازيگران اين سريال و ضياءالدين دري كارگردان، محمد رضا تختكشيان تهيه‌كننده كلاه پهلوي هستند.
پيش از اين مجموعه تلويزيوني جذاب و تاريخي "كيف انگليسي" به كارگرداني ضياءالدين دري با نقش آفريني، علي مصفا، ليلا حاتمي، سيروس گرجستاني، حسام نواب صفوي، قطب‌الدين صادقي، فرشيد ابراهيميان، رضا كيانيان، صبا كمالي و فرهاد اصلاني از شبكه يك سيما پخش شده بود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار