ميزان اداره درد در بيماران ارتقاء چنداني نداشته است

رئيس انجمن بررسي و مطالعه درد در ايران گفت: هر چند اطلاعات همكاران در مورد موضوع درد بهبود يافته، ولي متاسفانه ميزان اداره درد در بيماران، ارتقاء چشمگيري نداشته است.

دكتر محمد شريفي، رئيس انجمن بررسي و مطالعه درد در ايران در پيامي به يازدهمين همايش علمي سالانه انجمن بررسي و مطالعه درد در ايران با بيان اينكه یازدهمین همايش علمي ساليانه انجمن بررسي و مطالعه درد در ايران را با همکاری مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، برگزار مي كنيم  به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با اينكه در سه دهه اخير و بعد از پیدایش انجمن جهانی درد و نیز انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران، اطلاعات همكاران در مورد موضوع درد بهبود يافته، ولي متاسفانه ميزان اداره درد در بيماران،  ارتقاء چشمگيري نداشته است و تا رسيدن به مرحله ايده آل راه درازي در پيش خواهد بود .

وي با اشاره به اينكه درمان درد های حاد و مزمن و نیز درد های سرطانی هنوز با مشکلات فراوان درمانی مواجه اند يادآور شد: جاي بسي تاسف است كه در حال حاضر و در شروع قرن بیست و یکم، اداره كردن درد هاي حاد با مشكلات زيادي روبروست و در حالیکه می دانیم " تسکین درد ، از جمله حقوق بیماران است " ولی انسان های زیادی همچنان درد می کشند و حتی از داشتن یک مسکن ساده هم محروم هستند و اين مشكل به كمبود امكانات مديريتي ، اداري ، مالي، آموزشی و ساير موارد در كشور مربوط مي گردد

رئيس انجمن بررسي و مطالعه درد در ايران ادامه داد : در مورد اداره كردن درد هاي مزمن نيز مشكلات فوق، شايد هم با شدت بيشتري مطرح باشد . همه روزه بيماران زيادي براي مسايل تشخيصي و درماني خود در بيمارستان ها و مراكز درماني دولتي و خصوصي سرگردان هستند و بعضي از آنها حتي پس از سال ها صرف وقت و هزينه ، به نتيجه اي نمي رسند ! در واقع، درد بسیاری از این افراد، بدون تشخیص باقی می ماند .

دكتر شريفي در پايان خاطرنشان كرد : شناخت هر چه بيشتر درد و خصوصا درد هاي مزمن مي تواند به اداره كردن و درمان به موقع آن، كمك شاياني نموده و منجر به كمتر شدن رنج مردم و همچنين كاهش هزينه هاي درماني و اقتصادي آن براي كشورمان گردد./ح

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
seyedaghanoor sadeghi
۱۳:۵۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
باسلام وتشكراز تلاشهاي شمابراي ارتقاء سطح بهداشت وسلامت عمومي به اطلاع ميرساند بنده به عنوان يك پزشك با حدود 34 سال سابقه تحصيل وكارپزشكي وچهارسال تحصيل وكار به عنوان پزشك هوميوپات تجارب ارزنده اي در مديريت وشفاء كامل دردهاي مزمن داشته ام.
هوميوپاتي به عنوان طب كل نگر برتماميت بيمار تاثير شفابخش دارد.
داروهاي آن خوراكي است وبه روشي ملايم ومداوم موجب بهبودي مي گردد.
چنانچه ازاين متد شفابخش وموثر براي درمان بيماران استفاده بيشتري به عمل آيد به طورقطع جامعه سالم تر بانشاط تر و توانمندتري خواهيم داشت. به خواست خدا كه درمان همه دردها بااوست.
آخرین اخبار