80 درصد بیماری هاي مزمن کلیوی پنهان هستند

80 درصد بیماری های مزمن کلیوی پنهان بوده و شخص از آن آگاهی ندارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر گتميري دبیر علمی بیماری های مزمن کلیه گفت: بیماری مزمن کلیه از شایعه ترین بیماری های جامعه است، جوامعی که از نظر شاخص های سلامت رو به پیشرفت هستند و امید به زندگی در آنها افزایش یافته، افراد مجال ابتلا به بیماری مزمن کلیه را پیدا می کنند.

وی گفت: خوشبختانه شاخص های سلامت در کشورمان رو به افزایش است و این ما را نسبت به عوارض سالمندی متوجه می كند.

گتميري تصریح کرد: هم اکنون در جوامع غربی 15 درصد افراد به نارسایی مزمن کلیه مبتلا هستند در کشورمان نیز بیش از 5 میلیون نفر به بیماری مزمن کلیه مبتلا هستندکه 80 درصد آنها پنهان بوده و شخص از آن خبر ندارد، عدم آگاهی نسبت به این بیماری مشکلاتی را به وجود می آورد که یکی از آنها تسریع در روند بیماری است.
دبیر علمی این کنگره اظهار کرد: لازم است که آگاهی مردم و جامعه پزشکی نسبت به نارسایی کلیه افزایش یابد.

** بیش از 5 میلیون نفر در جامعه به بیماری مزمن کلیه مبتلا هستند

گتميري در ادامه عنوان کرد: اگر چه نارسایی کلیه شایع است ولی در این کنگره اثرات نارسایی کلیه شایع است ولی در این کنگره اثرات سوء آن به تمام ارگانها نیز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

دبیر علمی این کنگره افزود: در این کنگره نزدیک به 53 سخنرانی ارائه می شود. اثرات نارسایی مزمن کلیه بر قلب ما، دستگاه گوارش، چشم و کم خونی در نارسایی کلیه و نحوه تشخیص و درمان و تامین ذخیره آهن، نحوه استفاده از روش های تصویربرداری در افراد مبتلا به نارسایی کلیه از محور های مورد بحث در این کنگره است.

لازم به ذکر است: کنگره 3 روزه بیماری مزمن کلیه و تازه های آن 31 خرداد تا 2 تیر در بیمارستان امام خمینی برگزار می شود. /عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار