گازپروم در پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان سرمایه‌گذاری مي كند

بانک "گازپروم" روسیه پیشنهاد کرد ، 1.5 میلیارد دلار در پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري تريبون ؛ شرکت بین‌المللی "گلوبال ریسورسس" که از شرکت‌های تابعه بانک گازپروم روسیه می‌باشد پیشنهاد کرد که در صورت اعطای قرارداد پروژه خط لوله گاز ایران به این شرکت، حاضر است 1.5 میلیارد دلار در آن سرمایه‌گذاری کند.

این نهاد یک گروه بین‌المللی متشکل از شرکت‌های مختلف است که در زمینه پروژه‌های نفتی و معدنی در نقاط مختلف جهان از جمله آفریقا، آمریکای جنوبی، آمریکای لاتین و خاورمیانه فعالیت می‌کند.

این شرکت با ارسال نامه‌ای به دولت پاکستان از آمادگی این کنسرسیوم برای سرمایه‌گذاری در این طرح و انجام خدمات مهندسی، تأمین و ساخت این پروژه خبر داد.

براساس اين گزارش ، قرار است "آصف علی زرداری" رئیس جمهور پاکستان در سفر 3 روزه خود به روسیه در 30 خرداد این پیشنهاد را با طرف روسی مورد بررسی قرار دهد.

این در حالیست که " زرداری " و "عاصم حسین" وزیر نفت پاکستان در سفر اخیر خود به چین توانستند موافقت رهبران چینی را برای مشارکت در این پروژه جلب کنند.

در همین حال، ایران نیز اعلام کرده که حاضر است ضمن پرداخت 250 میلیون دلار برای این پروژه، خطوط لوله و کمپرسورها را نیز تأمین کرده و مبلغ آن را پس از 2 سال دریافت کند.

پاکستان برای تکمیل این پروژه به 500 میلون دلار سرمایه نیازمند است.

خط لوله 42 اینچی گاز ایران می‌تواند روزانه 750 میلیون تا یک میلیارد فوت مکعب گاز فشار قوی را از حوالی بندر "گوادر" به "نوابشاه" منتقل کند.

پاکستان که به شدت با کمبود انرژی دست به گریبان است می‌تواند با واردات گاز از ایران و استفاده از آن در نیروگاه‌های برق، به بحران برقی خود پایان دهد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار