اردبیل/

بهره برداری از 26 طرح عمرانی و تولیدی در اردبیل

همزمان با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی 26 طرح عمرانی و تولیدی به همت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه  خبرنگاران اردبيل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل دیروز در مراسم بهره‌برداری نمادین از این طرح ها در اردبیل افزود: این تعداد طرح با 138 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده و بهره‌برداران عرصه کشاورزی و تولیدکنندگان این بخش از مزایای آن استفاده می‌کنند.

عادل عبدایمانی گفت: با افتتاح این طرح ها 4 هزار و 892 خانوار بهره‌مند شده و برای 61 نفر نیز به صورت مستقیم اشتغال مولد ایجاد می‌شود.

وی با بیان این‌که استان اردبیل از مستعدترین استان‌ها در عرصه تولید محصولات متنوع کشاورزی است، افزود: در این استان سالانه بیش از سه میلیون تن محصول کشاورزی در بخش‌های زراعی، باغی و دامی تولید می‌شود که این میزان تولید زمینه یک توسعه پایدار اقتصادی و اشتغال مولد را در عرصه کشاورزی فراهم آورده است.

عبدایمانی در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال با توجه به بارش‌های مناسب بیش از 3 میلیون و 800 هزار تن محصول متنوع استحصال کنیم که 2 میلیون تن آن زراعی، 510 هزار تن محصولات دامی و مابقی نیز تولیدات باغی است که علاوه بر تأمین مصرف استان بخشی از آن به سایر مناطق کشور عرضه می‌شود./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.