ارومیه/

حمایت از سرمایه‌گذاران عرصه بهداشت و درمان

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: سرمایه‌گذاران عرصه بهداشت و درمان در آذربایجان غربی باید حمایت شوند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه، ابراهیم فتح‌الهی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی آذربایجان غربی که با حضور نمایندگان نهادهای مسئول استان برگزار شد، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در عرصه بهداشت و سلامت مردم امری ارزشمند، بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران عرصه بهداشت و درمان ضروری است چراکه سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند در توسعه بهداشت عمومی و سلامت فردی و اجتماعی بسیار موثر باشد.

فتح‌الهی اضافه کرد: باید بر توزیع اقلام دخیل در بهداشت و سلامت مردم نیز نظارت روزافزون و موثر داشته باشیم تا اعتماد مردمی خدشه‌دار نشود.

معاون استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: پاسداری از اعتماد مردمی که در سال‌های اخیر در زمینه نظارت بر تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی ایجاد شده وظیفه ماست و اجازه ندهیم این اعتماد خدشه‌دار شود.

وی اظهار کرد: باید با تمام توان در راستای نظارت بر توزیع اقلام مصرفی مردم تلاش کنیم و در صورت لزوم از ابزارهای نظارتی حاکمیتی نیز در این زمینه بهره ببریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این جلسه گفت: با توجه به افزایش میزان سرطان‌های ناشی از وجود مشکلات در تولیدات مواد غذایی، باید با نظارت حاکمیتی تلاش بیشتری در راستای حفظ و ارتقای سلامت در جامعه داشته باشیم.

کوروش ساکی با اشاره به نقش آموزش تصریح کرد: در کنار توجه به تولید و عرصه محصولات باید امر آموزش نیز جدی گرفته شود.

دبیر کارگروه سلامت و مواد غذایی آذربایجان غربی اضافه کرد: آموزش تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان این محصولات و همچنین آشنا کردن مردم با نحوه استفاده بهتر از مواد غذایی می‌تواند در کاهش مشکلات در این عرصه موثر باشد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.