اجراي نمايش عروسكي "زير گنبد كبود" در ماه مبارك رمضان

نمايش عروسكي "زير گنبد كبود" كاري از گروه هنري تاك به نويسندگي و كارگرداني مهرداد قرآن كيش براي ايام ماه مبارك رمضان آماده اجرا مي شود.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، نمايش "زير گنبد كبود" روايت داستان هايي آموزنده از كتاب كليله و دمنه كه توسط مهرداد قرآن كيش نوشته و كارگرداني مي شود.
كارگردان اين نمايش گفت: گروه هنري تاك به تازگي داستانهاي كليله و دمنه را به منظور اينكه از داستانهاي آموزنده و پند آميز برخودار هستند جهت اجراي انتخاب مي كنند.
وي در ادامه افزود: در سال پيش اجراي نمايش "يكي بود يكي نبود" را كه آن هم از داستانهاي كليله ودمنه بود را در سطح فرهنگسراهاي شهر تهران به اجرا برديم كه با استقبال بي سابقه اي روبرو شد.
قرآن كيش بيان داشت: نمايش "زير گنبد كبود" با شيوه اجرايي عروسك هاي ماپت و تكنيك سايه در حال آماده شدن است.
وي تصريح كرد: "زير گنبد كبود" ماجراي ماري است كه هوس خوردن جوجه كلاغ را مي كند كه در ادامه حيوانات جنگل بدنبال راه حلي براي اين ماجرا مي گردند.
اين كارگردان در خصوص مراحل نمايش اظهار داشت: نمايش بازخط شده و در حال تمرين هستيم و همزمان با ماه مبارك رمضان ساعت 19 قبل از افطار در خانه فرهنگ نور آن را به اجرا مي آوريم.
از عوامل اين نمايش مي توان به نيلوفر ابراهيمي، پيمان كلانتري، علي شيروند (بازيگران) محيا سالاري (عروسك گردان) ابراهيم حسن زاده (آهنگساز) و مهرداد قرآن كيش (نويسنده و كارگردان) اشاره كرد.
گروه هنري تاك نمايش هاي "آدم آهني"، "موش كوچولو"، "قوز بالاقوز"، "يكي بود يكي نبود" را در كارنامه كاري خود دارند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار