زاهدان/ معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور؛

100 میلیارد تومان برای احیای تالاب‌ها اختصاص یافت

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: به منظور مهار گرد و غبار، 100 میلیارد تومان اعتبار برای حفظ و احیای تالاب‌های داخلی کشور اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان؛اصغر محمدی فاضل زوز گذشته در بازدید از تالاب بین‌المللی هامون اظهار داشت: این اعتبار از محل اعتبارات یک هزار میلیارد تومانی بودجه سال گذشته مربوط به مازاد درآمدهای ارزی است که برای تالاب‌های 11 استان کشور اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه تالاب بین‌المللی هامون به دلیل اهمیت آن در صدر اولویت‌های کاری این سازمان قرار دارد افزود: به دلایل مختلفی از جمله چرای مفرط دام، ورود گونه‌های غیر بومی مانند شتر، عدم ارتباط آبی میان بخش‌های تالاب هامون و مشکلات موجود در دریافت حق آبه موجب بروز مسائل و مشکلات در تالاب بین‌المللی هامون شده که این مشکلات زندگانی ساکنان و بهره‌برداران محلی و دیگر شهرهای کشور و حتی کشورهای همسایه را تحت‌الشعاع قرار داده است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین از تهیه طرح تفضیلی و مطالعاتی مدیریت تالاب هامون خبر داد و بیان داشت: احیاء حوزه‌های آبی با حفر کانال و لایروبی سرشاخه‌های ورودی آب به دریاچه هامون در این طرح پیش‌بینی شده است.

خسرو افسری مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان هم گفت: با تامین و هدایت سالانه 60 میلیون متر مکعب آب به اطراف کوه خواجه، طرح ایجاد هامون کوچک به وسعت 5 هزار هکتار در این بخش از تالاب هامون اجرا خواهد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.