برای پیشگیری از سرطان پروستات؛

مراجعه منظم به پزشک پس از 50 سالگی یک ضرورت است

در سال های اخیر ابتلا به سرطان پروستات در بین مردان به شدت افزایش یافته است که برای پیشگیری و کنترل آن، مراجعه منظم و مرتب به پزشک پس از 50 سالگی یک ضرورت خواهد بود.

عبدالرسول مهرسای، دبیر انجمن اورولوژی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سرطان پروستات بیماری مهم و شایع دستگاه ادراری در سنین سالمندی است که متأسفانه در اغلب موارد، علامت خاصی ندارد.

وی با بیان اینکه سرطان پروستات سومین سرطان کشنده در بسیاری از مناطق دنیا از جمله ایران است، تصریح کرد: دلیل مهم آمار بالای مرگ و میر ناشی از سرطان پروستات این است که اغلب مبتلایان به بیماری تا مراحل پیشرفته نارسایی از بیماری خود بی اطلاع هستند و اقدام خاصی برای درمان بیماری انجام نمی دهند.

مهرسای افزود: در نتیجه درمان نشدن به موقع سرطان پروستات، سلول های سرطانی به سایر بافت های بدن نیز سرایت کرده و در نتیجه موجب مرگ فرد مبتلا می شوند.

وی با اشاره به افزایش قابل ملاحظه موارد ابتلا به سرطان پروستات در مردان در سال های اخیر تأکید کرد: برای پیشگیری و کنترل سرطان پروستات مراجعه منظم و مرتب به پزشک پس از 50 سالگی یک ضرورت خواهد بود.

دبیر انجمن اورولوژی ایران گفت: اگر سرطان پروستات به موقع درمان شود می توان آن را کنترل کرد و خطر مرگ را تا حد زیادی کاهش داد.

مهرسای یادآور شد: افرادی که در خانواده آنها به ویژه در بین خویشاوندان درجه یک مانند پدر، برادر و پدربزرگ سابقه ابتلا به سرطان پروستات وجود دارد باید بیشتر مراقب این بیماری باشند و در سنین پس از 50 سالگی حداقل سالی یکبار به پزشک مراجعه کرده و تحت آزمایش قرار گیرند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار