نبود نظارت مهمترین عامل افزایش کرایه تاکسی ها

وقتی مدیران شهری تاکسی سوار نمی شوند

گویی وقتی مسئولان شورای شهر مبلغ کرایه های پایتخت ،آن هم کرایه های سال گذشته را مشخص می کردند به رند بودن کرایه ها توجهی نکردند و حالا این موضوع برای رانندگان و مسافران مشکل ساز شده است.

بحث کرایه تاکسی ها همیشه داغ بوده و این داغی گاهی به دعوای مسافر و راننده برسد 100 تومان اضافه تر هم کشیده و در آخر یا راننده پول کرایه را به بیرون پرت می کند و گاز می دهد و می رود یا مسافر باقی پول رو به زور گرفته شده را روی صندلی می اندازد و پشت می کند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران این دعواها هر روز اتفاق می افتد و بعد از ختم غائله و دور شدن دو طرف دعوا از هم بقیه مسافران از غر زدن های راننده استفاده می برند.
مسافر هم که همیشه نه تنها سر 100 تومان دعوا دارد بلکه با رند نبودن کرایه ها و 75 تومان اضافه بودن آن هم درگیر است.
گویی وقتی مسئولان شورای شهر مبلغ کرایه های پایتخت ،آن هم کرایه های سال گذشته را مشخص می کردند به رند بودن کرایه ها توجهی نکردند و حالا این موضوع برای رانندگان و مسافران مشکل ساز شده است.
اما طبق صحبتها و اظهاراتی که مسئولان شورای شهر در طول چند سال گذشته و به خصوص چندین ماه گذشته داشته اند موضوع پول خرد و دردسر پرداخت کرایه ها خیلی مهم نیست اما مسافرانی  که در گرمای این روزها هستند از کار باز می گردند و در صف تاکسی ایستاده اند و یا در خیابان برای مسافربرهای شخصی مقصدشان را می گویند زیاد با این صحنه آشنا شده اند که راننده ای برایشان می ایستند اما بی محابا بانگ برمی دارند هر کسی پول خرد دارد سوار شود و بیچاره آن شهروندی که اول صف ایستاده اما کیفش پراز هزار تومانی ست.
آنهایی هم که سوار می شوند در طول مسیر بر سر پول خرد و زیاد و کم بودن آن مشاجره کلامی زیادی با راننده می کنند،در آخر هم اگر 500 تومان به راننده بدهی مسیر 200 تومانی را 300 حساب می  کند و با قیافه ای حق به جانب 200 تومان باقی پول را پس می دهد.
عصبانی شدن مسافر در این مواقع کاملا طبیعی است ،زیرا این نحوه  کرایه دادن و پس گرفتن باقی پول تنها به نفع راننده است.
شاید 200 تومان از شمای مسافر چیزی کم نکند ولی راننده ای که در روز از حداقل 50 نفر 200 تومان اضافه تر می گیرد سود زیادی می برد اما این را هم باید بگوییم که با وجود اینکه حق با مسافر تاکسی است اما تجربه به ما نشان داده که دعوا و مشاجره نه تنها بی نتیجه خواهد بود بلکه به عصبانی تر شدن شما هم خواهد انجامید.
پس توصیه می کنیم در این مواقع عصبانی نشوید و دعوا کنید که ناظران تاکسیرانی کمی بیشتر به نحوه کرایه گرفتن این روزهای رانندگان متخلف نظارت کنند و در این بین مسئولان شورای اسلامی شهر نیز بالاخره فکری به حال کرایه های در هوا مانده تاکسی های شهر کنند تا بلکه مسافران نیز از این سردرگمی در بیایند.

گزارش از آریاناز میرزا محمدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار