یاسوج /

خواب آلودگی؛ عمده ترین علت حوادث جاده ای

معاون اجرایی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور با اشاره به کاهش حوادث ترافیک جاده ای گفت : کاهش 5/13 درصدی در این حوادث، نوید خوبی برای مردم خواهد بود که می تواند در اثر استقرار قانون جدید جرایم راننددگی، حضور فعال نیروهای امدادی در جاده ها، شناسایی نقاط حادثه خیز و رسیدگی هرچه بیشتر به آن ها، بهبود جاده ها و چند بانده شدن برخی مسیرها باشد و در حال حاضر بیشترین عامل این حوادث، ناشی از خواب آلودگی و واژگونی وسایل نقلیه است.

میعاد فر درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج : به طور کلی آمارها حاکی از کاهش سالانه 10 درصد از حوادث جاده ای است که با فرهنگ سازی صحیح، رعایت قوانین، سرعت عمل اورژانس حاصل شده است و امیدواریم این روند ادامه یابد.
وی در رابطه با طرح های برنامه توسعه ملی برای ساماندهی به خدمات امدادرسانی گفت: در برنامه چهارم توسعه، 28 تا 30 هزار کیلومتر از راه های اصلی تحت پوشش امداد جاده ای قرار گرفت که این طرح تا90 درصد موفقیت آمیز پیش رفته است و در برنامه پنجم توسعه، تمرکز اصلی در مسیرهای روستایی است.
میعادفر اظهار کرد: از آنجایی که طولانی بودن و کم حادثه بودن، جزو ویژگی های اصلی مسیرهای روستایی است و هم چنین مشکل کمبود نیروهای انسانی احساس می شود، اورژانس های زمینی با مشکل مواجه خواهند بود.
وی ادامه داد: در همین راستا، طرح راه اندازی 45 پایگاه مجهز به بالگرد اورژانس در نقاط گوناگون کشور و چهار بالگرد پشتیبان در دستورکار قرار گرفته است  که بر اساس این طرح، یک شعاع 200 کیلومتری و معادل با قطر400 کیلومتر مورد پوشش امدادی قرار می گیرد و در حال حاضر در مرحله بررسی بالگرد های متناسب با این طرح هستیم. /س
 
 

برچسب ها: خواب الودگی ، حوادث ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.